سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزم جدی بخش کشاورزی در تداوم مبارزه علیه ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از اسفندماه سال گذشته تاکنون ۱۵۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان‌های جنوب این استان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از اسفندماه سال گذشته تاکنون ۱۰۰هزارو ۵۰ هکتار از مراتع شهرستان‌های کنارک، فنوج، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان، ایرانشهر، سیب_و_سوران، خاش و سرباز این استان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

زورقی اظهار داشت: ۵۵هزار و ۱۷۰ هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ بالدار و ۴۴هزارو۸۸۰هکتار به پوره (نوزادملخ) اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: کلیه امکانات لجستیکی وتوان کارشناسی سازمان بی وقفه کار مبارزه با ملخ را دنبال نموده وبرای تداوم مبارزه نیاز به حمایت مسئولین در سطح ملی و استانی است.

وی با بیان اینکه این سطح از هجوم ملخ در استان بی سابقه بوده به کشاورزان توصیه کرد در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند

زورقی تصریح کرد بارندگی ها‌ی اخیر وافزایش رطوبت در منطقه شرایط را برای رشد وتکثیر این آفت فراهم کرده و پیش بینی کرد در صورت ریزش‌های جدید دستجات ملخ مهاجر سطح مبارزه با این آفت در استان به بیش از ۱۵۰هزار هکتار برسد.

گفتنی است؛ است برابر اعلام سازمان جهانی خواروبار کشاورزی (فائو) در هفته‌های آینده هجوم ملخ صحرایی به سوی کشور شدت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ع

هجوم ملخ های صحرایی در سیستان وبلوچستان ادامه دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.