سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فر مطرح کرد؛

مطالبه حضرت علی از مردم، مطالبه امروز رهبری است

امام جمعه موقت تهران راه سعادت جامعه را پیروی از رهنمود‌های رهبری در تمام زمینه‌ها می‌داند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محمد ابوترابی فر امام جمعه موقت تهران در آیین قدردانی از ۱۰۰۰ شهید منطقه ۱۰ تهران در سخنانی اظهار کرد: شهدا شاگردان دانشگاه حضرت علی علیه السلام هستند که که به لقا خدا نائل شدند و برای ایران اسلامی عزت و افتخار آفریدند.

امام جمعه موقت تهران افزود: در زمان حکومت حضرت علی (ع) مردم به ۲ دلیل ولایت حضرت علی را پذیرفتند اول آنکه پیامبر بعد از خود حضرت علی را نایب خود معرفی کرد و دوم اینکه مردم آن جامعه پس از فراز و نشیب‌های فراوان فهمیدند راه سعادت پیروی از ولایت حضرت علی است.

امام جمعه تهران ادامه داد: مطالبه امام علی در آن زمان از مردم همان مطاابه امروز رهبری از مردم جامعه است.

حجت السلام ابوترابی فر بیان کرد: اگر جامعه در آن زمان به مطالبه حضرت امیر پاسخ می‌داد امروز جامعه متفاوتی با شرایط حال حاضر دنیا داشتیم و بنی عباس‌ها و بنی امیه‌ها و ترامپ‌ها بر دنیا حکمرانی نمی‌کردند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اگر شهدا امروز در جامعه حضور داشتند در سن بالا و در کهولت سن قرار داشتند و به مرگ عادی از دنیا می‌رفتند، ولی آن‌ها راه دیگری را انتخاب کردند و آن هم رسیدن به خدا در راه حضرت امیرالمومنین بود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد ادامه داد: اگر شهدا به ندای رهبری لبیک نمی‌گفتند امروز ایرانی بر روی نقشه جغرافیایی وجود نداشت و دشمن از ایران چند کشور مجزا ساخته بود.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: اگر شهدا نبودند خون جوانان عراقی همه زیر چکمه‌های رژیم بعث صدام ریخته می‌شد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: شهدا برای ایران اسلامی عزت و آبرو آفریدند و با نگاه به آینده این عزت آبرو را برای ایران اسلامی رقم زدند و اگر می‌خواهیم از عزت و آبروی امروز را از دست ندهیم باید به دنبال افزایش روز افزون عزت آبروی ایران اسلامی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فر ادامه داد: عزت و آبروی ایران اسلامی امروز به حدی است که دشمنان نمی‌توانند محاسبه کند که هزینه جنگ با ملت ایران به چه میزان است.

وی تاکید کرد: بنا به گفته حضرت علی علیه السلام امروز باید برای رسیدن به هدف خود تلاش کرد و امروز در این شرایط بحرانی وقت وقت نشستن و نگاه کردن نیست که اگر به این حرف عمل میشد و مسئولان و مدیران به جای نشستن تلاش می‌کردند امروز مشکلات اقتصادی در کشور به این شکل وجود نداشت.

وی تاکید کرد: اگر آینده‌نگری شهدا نبود در جنگ تحمیلی شرکت نمی‌کردند و از این آب و خاک دفاع نمی‌کردند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: کسانی که نگاه به آینده دارند اهل تلاش و استقامت هستند تا از این طریق زمینه ظهور حضرت، ولی عصر را فراهم کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.