سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلات سیستان وبلوچستان  فرهنگی و اقتصادی است / چهره واقعی استان از طریق فرهنگ و هنر به کشور معرفی شود

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: توجه به مسائل فرهنگی باید در اولویت باشد تا چهره منفی از این استان زدوده شود. 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت الاسلام مصطفی محامی  نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عصر امروز در نشست صمیمی اصحاب رسانه، هنرمندان و موسسات مردم نهاد با نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مشکلات استان فرهنگی و اقتصادی است و مباحث امنیتی هم ریشه در همین مباحث دارد در این راستا یک فرد نمی‌تواند کار انجام دهند و عزم ملی میخواهد و باید دستگاه‌ها و ادارات همه برای حل مشکلات بسیج شوند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: راهکار مشکلات این استان، کار فرهنگی و علمی است که در این راستا اصحاب رسانه، هنرمندان و موسسات مردم نهاد میتوانند موثر باشند.

وی ادامه داد: در این شبیخون فرهنگی دشمن، باید جبهه فرهنگی را تقویت کنیم دشمن در برابر ما آرایش جنگی دارد و ریشه آن اقدامات فرهنگی است، اگر دشمن بر فرهنگ یک جامعه رسوخ کند آن جامعه متزلزل میشود.

محامی با اشاره به اینکه جبهه امروز، جبهه فرهنگی است و باید شبانه روز کار کرد گفت: تقویت خدا باوری و باور‌های دینی مردم و هویت دینی در کنار غیرت ملی موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

وی گفت: اعتقاد و خدا باوری در هر کاری ریشه است، انسان باید نسبت به کشور خود غیرت داشته باشد و احساس مسولیت داشته باشد و از آرمان‌های کشور دفاع کند.

امام جمعه زاهدان گفت: حل مشکلات مردم نیز موضوع دیگری است که باید مد نظر باشد هرکسی در هر جایگاهی که قرار دارد باید تلاش کند تا مشکلی از مردم حل کند.

وی ادامه داد: پرداختن به مباحث فرهنگی و تلاش برای حل مشکلات فرهنگی از دیگر دغدغه‌ها و مشکلات استان است که نیاز به برنامه و اقدامات مستمر دارد، زیرا در بلند مدت نتیجه بخش خواهد بود.

محامی افزود: تلاش برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی در کنار توجه به کرامت انسانی و تقویت روحیه کار و تلاش و امید به فعالیت و نشاط کاری نیز از دیگر مباحثی است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/ع

مشکلات سیستان وبلوچستان  فرهنگی و اقتصادی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.