سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم عمليات پايش و مبارزه با ملخ صحرايي در لارستان

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی لارستان از تداوم عملیات سمپاشی علیه پوره و ملخ‌های بالغ در این شهرستان خبر داد.

محمد زرگری مسئول حفظ نباتات شهرستان لارستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  گفت: هم زمان با هجوم دسته‌های ملخ صحرایی به مناطق لارستان عملیات پایش و سمپاشی مناطق آلوده به صورت شبانه روزی با حضور کارشناسان مراکز خدمات و همیاری دهیاران و کشاورزان در بخش‌های مختلف شهرستان در حال انجام است.

وی افزود: تا کنون حدود هزار و ٧٠٠ هکتار از اراضی آلوده به ملخ در بخش‌های بیرم، درز و سایبان و مرکزی به طور کامل سمپاشی شده و در حال حاضر نیز ردیابی و پایش منطقه به منظور اعلام نتیجه و پاکسازی کامل درحال انجام است.

مسئول حفظ نباتات این مدیریت با بیان اینکه کنترل این آفت در ابتدای ورود به اراضی شهرستان موجب شد تا از خسارت به مزارع و باغات جلوگیری شود، افزود: به منظور کنترل و مبارزه موثر، سموم مورد نیاز به صورت رایگان در اختیار کشاورزان و باغداران قرار داده و از دهیاران، بخشداران و اهالی بخش‌های مختلف شهرستان، خواستار همکاری در زمینه پایش این آفت خطرناک هستیم.

زرگری تصریح کرد: تیم‌های پایش و ردیابی در حال بررسی سایر مناطق شهرستان هستند و در صورت لزوم تیم‌های عملیاتی را جهت مبارزه با ملخ‌ها و جلوگیری از بروز خسارت اعزام می‌کنند.

وی اضافه کرد: عملیات سمپاشی در تمام مناطق آلوده شهرستان تا زمان نابودی کامل دسته‌های ملخ انجام می‌پذیرد.
انتهای پیام/م

ملخ و تداوم مبارزه با آن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.