سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برق با یک چهارم قیمت واقعی در ایلام توزیع می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام گفت: برق با یک چهارم قیمت واقعی در ایلام توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ایلام ، هادی شیرخانی در نشست هم اندیشی با اهالی رسانه اظهار داشت: استان ایلام دارای ۷ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق موجود و دایر است.

وی افزود: سال گذشته متاسفانه با برهم خوردن موازنه مصرف و تولید برق در کشور مواجه شدیم و به ناچار برای نگهداری شبکه برق کشور مرکز کنترل و دیسپاچینگ کشور و وزارت نیرو و شرکت مادرتخصصی توانیر تصمیم به اعمال مدیریت بار اضطراری کرد و در واقع همه ما با تمام وجود این اعمال مدیریت بار اضطراری را حس کردیم و سختی‌های متعددی بر تمام شهروندان و اصناف و صنعتگران تحمیل شد.

شیرخانی تصریح کرد: همین اقدام مانع فروپاشی شبکه برق کشور شد و از این موضوع عبور کردیم. اکنون صنعت برق یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های کشور است که حقیقتا از رفاه عبور کرده و به مقوله امنیت و سلامت نیز کشانده شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان ایلام گفت: اگر با اختلال در توزیع و تقسیم برق مواجه شویم این عرصه‌ها دچار اختلال جدی می‌شود. جهت استحضار اعلام می‌کنم زنجیره صنعت برق متشکل از سه حلقه بسیار مهم و گستره و پیچیده است که تولید با متد‌های مختلفی انجام می‌شود و در واقع اولین حلقه از این زنجیره است.

وی ادامه داد: پس از آن موضوع، انتقال بر عهده شرکت‌های منطقه‌ای بوده که متولی برق از مبادی تولید تا محل‌های مصرف است و آخرین حلقه این زنجیره شرکت توزیع نیروی برق است که در استان‌های مختلف متصدی توزیع برق بر عهده این شرکت است.

این مسوول اضافه کرد: به هر دلیلی اختلالی در دو حلقه قبلی پدید آید به ناچار متاثر از این اختلال بوده و در امر توزیع با اختلال مواجه می‌شویم. شرکت توزیع برق روزانه و به صورت آن لاین برق خریداری می‌کند که این قیمت واقعی و در بازار بورس انرژی انجام می‌شود. این انرژی هم با هزینه واقعی خریداری شده و هزینه‌های انتقال هم نقدی پرداخت می‌شود و مالیات هم نقدی پرداخت شده و بعد از آن با نرخ تکلیفی یک چهارم بین مردم توزیع می‌شود و پس از دو ماه در خوشبینانه‌ترین شرایط باید آن مبلغ را از مشترکین دریافت کنیم.

این نشست به همت شرکت توزیع برق استان ایلام با حضور اهالی رسانه رئیس و اعضای هیات رئیسه خانه مطبوعات، مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام، مسئول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، مدیران و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت استان ایلام و… برپا شد.

در پایان این نشست نیز پژمان مهدوی به عنوان مشاور فرهنگی و رسانه‌ای شرکت توزیع برق استان ایلام معرفی شد.

 

انتهای پیام/ع

توزیع برق با قیمت یک چهارم در ایلام

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.