سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پل ارتباطی افغانستان با جهان بندر چابهار است /صادرات و واردات افغانستان از مرز‌های رسمی ایران انجام می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با سرکنسول افغانستان گفت:پل ارتباطی افغانستان با جهان بندر چابهار است و در واقع بندر چابهار، آسان‌ترین راه برای صادرات و واردات کشور افغانستان محسوب می‌شود که در حال حاضر از تحریم‌ها نیز معاف شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی استانداری؛ در نشست صمیمانه موهبتی استاندار سیستان وبلوچستان با عبدالرحبم نیکپور سرکنسول افغانستان موانع و مشکلات موجود در مسیر توسعه روابط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بین دو کشور و راهکار‌های افزایش روابط چند جانبه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و تبادلات مرزی بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در این نشست گفت: کشور همسایه افغانستان با ایران نقطه اشتراکات قومی، دینی، مذهبی و زبانی فراوانی دارد و به همین جهت اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد.

احمدعلی موهبتی با اشاره به اینکه به جز اشتراکات اجتماعی، منافع اقتصادی دو کشور نیز بسیار حائز اهمیت است، گفت: پل ارتباطی افغانستان با جهان بندر چابهار است و در واقع بندر چابهار، آسان‌ترین راه برای صادرات و واردات کشور افغانستان محسوب می‌شود که در حال حاضر از تحریم‌ها نیز معاف شده است.

وی افزود: صادرات محصولات تولیدی و واردات و نیازمندی‌های کشور افغانستان از محل مبادی و مرز‌های رسمی ایران انجام می‌شود.

استاندار در ادامه به مزیت‌های مرزی مشترک دو کشور اشاره کرد و افزود: گسترش روابط دو کشور نیاز به الزامات و پشتیبانی‌هایی دارد که زیرساخت‌هایی از جمله؛ ریل، بندر و گلوگاه‌های مرزی از مهمترین آن‌ها است.

وی پل دوم میلک را از مهمترین این گلوگاه‌ها برشمرد و ضمن تاکید بر همکاری دو کشور بمنظور احداث و بهره برداری هرچه زودتر از آن گفت: متاسفانه در حال حاضر خودرو‌های ترانزیتی در مرز میلک معطل می‌شوند و این معطلی در اقتصاد دو کشور وقفه ایجاد می‌کند.

استاندار تصریح کرد: برای پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید نگاه مثبت طرفین حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه مبادلات اقتصادی اثرگذار برای دو طرف مفید است، گفت: رابطه برد - برد بین چهار ستون؛ مردم و دولت ایران و مردم و دولت افغانستان باید برقرار شود.

موهبتی گفت: روابط فرهنگی مقدم بر روابط اقتصادی و روابط اقتصادی مقدم بر روابط سیاسی است فلذا ارتباط حسنه بین دو ملت و دو دولت باید در حوزه فرهنگی و اقتصادی برقرار شود.

وی خطاب به سرکنسول افغانستان گفت: سرکنسول بایستی به عنوان پل ارتباطی دو کشور؛ در راستای تعمیق پیوند موجود فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی بیش از گذشته نقش آفرینی کند.

استاندار در پایان ابراز امیدواری کرد: با تحکیم روابط اقتصادی و فرهنگی؛ ارتباط بین دو ملت و دولت ایران و افغانستان هر روز بهتر از قبل و مشکلات موجود مرتفع شود.

انتهای پیام/ع

دیدار استاندار سیستان و بلوچستان  با سرکنسول افغانستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناصر
۱۸:۵۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۸
اخیر سایتی راه افتاده که می تونید از سراسر کشور محصولات چهارراه رسولی را با قیمت مناسب از داخلش سفارش بدید. و درب منزل تحویل بگیرید