مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه پخش سرودهای مبتذل در مدارس پذیرفتنی نیست، گفت: عدهای میخواهند زمینه اجرای سند ننگین ۲۰۳۰ را عادیسازی کنند.
آیتالله مکارم شیرازی همچنین تأکید کرد: پخش سرودهای مبتذل و وادار کردن دختران معصوم کشور به رقاصی و آوازخوانی در کشوری که داعیهدار اسلام است بههیچعنوان پذیرفتنی نبوده و نیست، عدهای با عناوین جذاب میخواهند زمینه اجرای سند ننگین و استعماری ۲۰۳۰ را در آموزشوپرورش عادیسازی کنند.
وی عنوان کرد: جامعه اسلامی باید نسبت به این قبیل تحرکات هوشیار بوده و به وظیفه ذاتی خود در عمل به امربهمعروف و نهی از منکر جامعه عمل بپوشاند چراکه هیچ عملی بدون امربهمعروف و نهی از منکر در درگاه الهی مقبول واقع نمیشود.
آیتالله مکارم شیرازی تصریح کرد: نسبت به نوجوانان و فرزندان خود باید هوشیار و حساس باشیم، اگر کوچکترین غفلتی در رابطه با نسل آینده شود، فضای مسموم مجازی و دیگر مسائل و معضلات اجتماعی آنها را با خود برده و در خود غرق خواهد کرد.
وی افزود: مقدرات یک سال آینده مردم، بر مبنای شایستگیهای وجودی و صفات شخصی تعیینشده و اینطور نیست که بر مبنای شانس و اتفاق سرنوشت یک سال انسان رقم بخورد، اگر نیت پلید در فکر و روح انسانی باشد نباید انتظار داشته باشد که تقدیر خوبی در انتظارش باشد.
مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از جناحبندیهای آزاردهنده سیاسی موجود در کشور گفت: درصورتیکه جناحبندیهای سیاسی در کشور از بین رفته و یک تیم قدرتمند اقتصادی شکل بگیرد بسیاری از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم برطرف میشود.
آیتالله مکارم شیرازی ادامه داد: سفارش به تقوا الهی، رسیدگی به حال یتیمان و همسایگان و همچنین کمکرسان مظلوم و دشمن ظالم بودن از آخرین توصیههای امام علی (ع) قبل از وداع با این دنیا بوده که نشان از اهمیت ویژه این مسائل است.
وی با انتقاد از برخی سیاستهای موجود در تضعیف جایگاه حج و زیارتخانه خدا تأکید کرد: کعبه و مسئله حج محور وحدت و انسجام جامعه اسلامی بوده و نباید با برخی رویکردهای اشتباه تضعیف و یا تخریب شود، تضعیف جایگاه و اهمیت زیارتخانه خدا از سیاستهای دیرین انگلیس بوده که وجود آن را خطری برای ادامه حیات مسیحیت قلمداد میکند.
انتهای پیام/ب
ثانیا کار مراجع شناسایی مشکل وتذکر است این مائیم که باید در آرای مان دقت کنیم و امروز مطالبه داشته باشیم.
ثالثا برادر عزیز فتوا ساندویچ نیست که- حالا شما یه فتوایی ام بدید.
فی امان الله