در این جلسه حسین نعمتی معاون وزیر، رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل با اشاره به آمار موجود گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، شفافسازی در این زمینه صورت گرفته و درصددیم تا در همه بخشها، قیمت تمامشده خدمات را محاسبه و بر مبنای آن فعالیت کنیم.
وی با تأکید بر تفکیک خدمات سود ده از زیان ده و نحوه ارائه خدمات به مردم و طرفهای قرارداد گفت: باید با ارائه مدل جدیدی از قیمت تمامشده خدمات، ارائه خدمات پایه را به عموم مردم بهویژه نقاط کم برخوردار اختصاص داده شود و به کسبوکارها و مشتریان کلان نیز خدمات باارزش افزوده ارائه شود.
نعمتی تأکید کرد: درهرصورت باید ضمن برآورده ساختن انتظارات حاکمیت و دولت در ارائه خدمات پایه پستی، موافقت وزیر و مجمع صاحبان سهام را نیز در محاسبه بهای تمامشده خدمات کسب کرد.
در ادامه سیروس موثقی معاون برنامهریزی و نظارت راهبردی وزیر با اشاره به ساختار شرکتی پست گفت: برای اداره بهینه یک شرکت به ابزارهای مختلفی نیاز است و نظام شرکتی ایجاب میکند با تکیهبر بهای تمامشده خدمات و نگاه اقتصادی اداره شود.
وی همچنین از پست به سبب جمعآوری اطلاعات علیرغم سختیها و محدودیتهای موجود نیز قدردانی کرد.
فرهاد معارفی معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر نیز در این جلسه با اشاره به سؤالاتی که در سنوات گذشته از سوی سازمان حمایت از مصرفکنندگان وجود دارد گفت: برای افزایش نرخ خدمات، باید بهای تمامشده آن محاسبه و گزارش شود.
وی با تأکید بر این نکته که احصاء بهای تمامشده خدمات تکلیف دولت است گفت: این ظرفیت در اساسنامه پست وجود دارد و میتوان با اتخاذ سازوکار مناسب، نسبت به دریافت امتیازات بر مبنای فعالیتهای پست امیدوار بود.
معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر افزود: انتظار این است که با سوددهی در خدمات غیر پایه، زیان ناشی از خدمات پایه جبران شود و باید حرکت در این مسیر ادامه یابد.
وی ابراز امیدواری کرد: با بازنگری در نحوه ارائه خدمات با استفاده از سیستمهای الکترونیکی، به سمت افزایش ارائه خدمات غیر پایه رفته و از این طریق سطح درآمد پست را نیز ارتقاء دهیم.
فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز گفت: افزایش نرخ خدمات برای پست کارساز نیست و باید با جذب و افزایش سهم بازار، درآمد را بالا برد.
وی توجه به بازار بالقوه را مهمترین گام در پایداری وضعیت پست برشمرد و گفت: در این عرصه توجه به توسعه خدمات نوین و بازار بالقوه میتواند وضعیت پست را در رقابت پایدار ساخته و بهبود دهد.
در این جلسه، اعضای هیئتمدیره پست و معاونین مدیرعامل نیز در خصوص قیمت تمامشده خدمات، نحوه محاسبه و مدلهای مختلف آن مطالبی بیان کردند.
انتهای پیام/