سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

روش جالب شهرداری تهران برای درآمدزایی از پارک حاشیه ای/ حق پارک رایگان در هر محله تنها ۳۰ دقیقه

با اجرای طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای تمام افراد این امکان را دارند که خودرو خود را به مدت ۳۰ دقیقه و به صورت رایگان  در معابر این طرح پارک کنند.


به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین حیدرنیا معاون حمل ونقل ترافیک منطقه ۲ تهران درباره نحوه محاسبه میزان عوارض پارک هوشمند حاشیه‌ای توسط دوربین‌های هوشمند این طرح گفت: همانطور که اطلاع رسانی شد پارک حاشیه‌ای در ۹۵ معبر در منطقه ۲ تهران اجرا می‌شود که در تمامی این معابر ۳۰ دقیقه ابتدایی پارک رایگان است.

معاون حمل ونقل ترافیک منطقه ۲ تهران افزود: هنگامی که فردی در یکی از مناطق مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای خودروی خود را پارک می‌کند، ۳۰ دقیقه ابتدایی پارک خودرو به صورت رایگان است و پس از گذشت ۳۰ دقیقه ابتدایی فرد باید عوارض پارک خودروی خود را پرداخت کند.

حیدرنیا ادامه داد:: به علت آنکه همواره هستند کسانی که قصد سوءاستفاده از برخی خلاء‌های قانونی را دارند ما برای جلوگیری از سوءاستفاده این افراد ۹۵ معبر هدف را به صورت منطقه‌ای تقسیم بندی کردیم.

وی تصریح کرد: این دسته از افراد پس از آنکه خودروی خود را در یکی از معابر هدف اجرای طرح پارک هوشمند حاشیه‌ای پارک می‌کنند، پس از ۳۰ دقیقه توقف رایگان اقدام به جابه جایی خودروی خود به چند خیابان آن طرف‌تر می‌کنند تا ۳۰ دقیقه رایگان دیگر بتوانند خودروی خود را پارک کنند و عوارض آن را پرداخت نکنند.

معاون حمل ونقل ترافیک منطقه ۲ تهران ادامه داد: ذکر این نکته ضروری است که بر روی تمامی تابلو‌های پارک هوشمند حاشیه‌ای بارکدی نصب شده است که این بارکد نشان می‌دهد تقسیم بندی مناطق این طرح و معابری که در یک حلقه قرار می‌گیرند به چه شکل است.

حیدرنیا افزود: با نصب تمام زیر ساخت‌های این طرح و منطقه بندی تمام معابر این تصور اشتباه است که افراد فکر می‌کنند با جابه جایی خودروی خود پس از ۳۰ دقیقه در یک محدوده عوارض پارک هوشمند حاشیه‌ای شامل حال آن‌ها نمی‌شود.

معاون حمل ونقل ترافیک منطقه ۲ تهران گفت: هنگامی که معابر به چند حلقه و منطقه تقسیم بندی شد، وقتی فردی در یکی از حلقه‌های مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای خودروی خود را پارک می‌کند پلاک آن توسط دوربین‌های سیار و ثابت مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای خوانده می‌شود و اگر فرد پس از ۳۰ دقیقه خودروی خود را یک کوچه یا یک خیابان در آن منطقه جابه جا کند دیگر شامل تخفیف ۳۰ دقیقه‌ای پارک رایگان نمی‌شود و باید عوارض پارک حاشیه‌ای خود را پرداخت کند.

حیدرنیا تصریح کرد: اگر شهروندان می‌خواهند بدانند که کدام معابر در یک حلقه و منطقه قرار میگرد به هنگام پارک خودرو خود به بارکد ثبت شده بر روی تابلو نصب شده توجه کنند و اگر بارکد ثبت شده در ۲ نقطه یکسان بود بدانند که تنها می‌توانند ۳۰ دقیقه خودرو خود را بصورت رایگان پارک کنند.

وی بیان کرد: اگر فردی پس از ۳۰ دقیقه پارک خودروی خود در یکی از مناطق اجرای طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای از آن منطقه خارج شد و در منطقه‌ای دیگر اجرای این طرح خودروی خود را پارک کرد که بارکد‌های ثبت شده در تابلو‌ها متفاوت بود می‌تواند در آن نقطه نیز به مدت ۳۰ دقیقه خودروی خود را به صورت رایگان پارک کند.

معاون حمل ونقل ترافیک منطقه ۲ تهران گفت: به زبان ساده می‌توان گفت هنگامی که شخصی در منطقه‌ای از پونک که مشمول اجرای طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای بود به مدت ۳۰ دقیقه خودرو پارک کرد و پس از این مدت از پونک خارج شود و به منطقه سعادت آباد رفت به علت آنکه از حلقه اجرای طرح خارج شده در آن منطقه نیز می‌تواند خودروی خود را به مدت ۳۰ دقیقه بصورت رایگان پارک کند.

حیدرنیا تاکید کرد: برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی از افرادی که فکر می‌کنند با جا به جایی یک کوچه‌ای خودروی خود پس از ۳۰ دقیقه پارک عوارض پارک هوشمند شامل حا ل آن‌ها نمی‌شود باید گفت با تکمیل تمام زیرساخت‌ها و نصب بارکد تمامی تابلو‌ها معابری که در یک حلقه پارک هوشمند حاشیه‌ای قرار می‌گیرند برای افراد مشخص می‌شود و جابه جایی خودرو پس از ۳۰ دقیقه در آن حلقه با پرداخت هزینه پارک هوشمند حاشیه‌ای برای فرد همراه است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا حلقه‌های پارک هوشمند حاشیه‌ای در مراکز خرید و در کنار مراکز دانشگاهی ایجاد شده است گفت: طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای به صورت یکپارچه در حال برنامه ریزی و اجرا است و اولویت بندی ما بر اساس بار ترافیک موجود در معابر و شریان‌های درجه ۱، درجه ۲ و درجه ۳ در مناطق مختلف منطقه است.

معاون حمل ونقل ترافیک منطقه ۲ تهران گفت: اینکه برخی از دانشجویان اعتراض می‌کنند که چرا خیابان‌های مجاور مراکز دانشگاهی ان‌ها شامل طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای شده است باید گفت: ما در کنار اعتراض دانشجویان اعتراض افراد ساکن در آن منطقه را نیز داریم که از ترافیک موجود در آن منطقه ابراز نارضایتی می‌کنند.

حیدرنیا گفت: نگاه ما در بحث اجرای طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای نگاه درآمدزایی صرف نبوده و می‌توان گفت در کنار درآمدزایی نگاه ما به کاهش ترافیک شریان‌های اصلی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
خدایی همچی دروغه برای درآمد زایی این هزینه ها رو میگیرن پس ملت ماشینا رو برای دکور خونه هاشون خریدن
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
منزل من در منطقه5شهرداری تهران هست و خودرو بنده داخل کوچه جلوی منزل دائم پارک میباشد رو چه حسابی هر روز ماشینی که جلو منزلم پارک هست و جز محدوده پارک حاشیه ای نیست برام پیامک هزینه پارک حاشیه ای میاد لطفا رسیدگی کنید این چه مسخره بازی جدیدیه را انداختن
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۶ دی ۱۳۹۸
محل کار من پارکینگ داره برای پزشکان وآدمهای پولدار‌.....شهرداری هم که فقط فکرخالی کردن جیب ما بدبخت هاست.هفت صبح بایدسرکارباشم.چهارصبح هم آن هم باماشین میرم تاسروقت برسم.توروز روشن دزدی میکنند
bita
۱۸:۴۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
این کارتون که گفتید سی دقیقه رایگان ولی خیابون بالاتر دوباره حساب می کنید واقعا زشته!والا من دنبال سواستفاده نبودم ولی تصادفی جلوی میلاد نور پارک کردم و بعد از بیست دقیقه رفتم خیابون سپهر که خیلی بالاتر هم هست پارک کردم بعد که اس ام اس اومد کلی تعجب کردم نگو قضیه این بوده! اینا دیگه فکر کجاها رو می کنن!
SINA
۱۶:۱۱ ۰۵ دی ۱۳۹۸
کلا اینا برای حل مشکلات ترافیکی و آلودگی و... تنها چیزی که به ذهن کوچکشون میرسه افزایش جریمه یا گرفتن پول از ملته،یعنی بجای حل مشکلات ترافیکی یا کاهش آلودگی هوا اومدن گفتن 20 روز در فصل بیاید بیشتر اگه بیاید باید پول بیشتر بدید یعنی پول بدیم هوا آلوده نمیشه یا پارک حاشیه ایی یعنی من تو خیابان اشرفی اصفهانی پارک کنم جریمه نمیشم اما داخل کوچه قموشی جلوی درب منزلم پارک کنم باید هزینه بدم..
رضا
۱۹:۰۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام دوستان من منزلم تو خیابان سپهر هست وقتی که از سر کار برمیگردم به علت پترکینگ نداشتن مجبورم جلوی درب منزل پارک کنم من نمیدانم این چه طرح عادلانه ای هست که جلوی درب خانه اونهم باخستگی وترافیک سنگین از سرکار که برمی گیردی باید این جکری پول بدیم واقعا انصاف نیست این یجوری نامردی هست منطقه ۲ رو نتونستن طرح ترافیک یت زوج وفرد کنند اینجودی به مردم کلک زدند دیگه زرنگی ها به کجا میره واقعا دستتون درد نکنه یزره پولم درمیاریم باید اینجوری بدیم واقعا ممنون از شهرداری تهران
ناشناس
۱۳:۱۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
بر اساس قانون معابر عمومی برای شهرداری است و بنده چند پرونده قضایی را بررسی می کردم، جلوی خونه شما پارکینگ شما نیست بلکه برای عموم است و اگر شما مثلا هر روز پارک کنید و کسی شکایت کند، می توانند از پارک شما جلوگیری شود.

حال تخلف شهرداری مسئله دیگری است که اجازه و مجوز ساخت آپارتمان و ساختمان بدون پارکینگ داده است. شما می تونید از شهرداری به علت نداشتن پارکینگ در خانه شکایت کنید. حال امکان موفق شدن کم است چون در قرارداد ذکر شده منزل فاقد پارکینگ است و می گویند باید حواست جمع باشه.

باشگاه خبرنگاران باید گزارشی در مورد مجوز ساخت ساختمان بدون پارکینگ تهیه کند که منجر به این مشکل شد.

باید اجازه ساخت ساختمان بدون پارکینگ ممنوع شود تا این مشکل حل شود.
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
این طرح چه سودی برای مردم داره از ماشینشون مراقبت میشه ویا سرقت نمیشه دیگه همیشه مردم حاشیه خیابان که پارک میکردند !!!!!!!!!!!!!ترافیک یعنی برای حاشیه پارک خیابان ها است!!!!!!!!!پس فقط برای منافع مالی بوده.....الان در این 2 هفته برای بنده 75هزارتومان عوارض پارک حاشیه ثبت کردتد
سیما فراهانی
۲۱:۵۷ ۱۹ تير ۱۳۹۸
خوب محل کار من پاساژیه که پارکینگ نداره تو ساعاتی که مشغول کارم ماشینمو کجا بزارم
ناشناس
۱۳:۲۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
این تخلف شهرداریه که پاساژ زده و پارکینگ نزده.
شما می تونی با اتوبوس و تاکسی بری
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۸ تير ۱۳۹۸
اینجوری پول جمع میکنن یه دفعه میشنوی فلان شهرداری اختلاس کرده الان تورنتو هستش
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۱ تير ۱۳۹۸
این طرح من بود شهرداری طرح منو دزدیده
دانش
۰۸:۵۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام
بسیار طرح خوبی است باید در کوچه ها هم این طرح اجرا شود دلیلی ندارد کسی که پارکینگ ندارد ماشین را در کوچه و کنار خیابان پارک کند اگر دولت صحیح اجرا کند بودجه تامین میشه ترافیک کمتر و شاید خیلی دو تا ماشین نگهداری نکنند
شهروند جنوب شهری
۰۸:۵۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
چند وقتیه که پارک آزادگان در جنوب شرق تهران هم برای پارک ماشین، پول پارکینگ میگیرند، برای حدود 4 ساعت مبلغ 5 هزار تومان از من گرفتن، جالبه پارک آزادگان فقط یه پارک معمولیه و شهربازی یا ... نیست که امکاناتی مخصوص داشته باشه
فرزاد
۰۸:۳۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
اونوقت در قبال این دریافتهای هنگفت از مردم چه امکاناتی و چه تمهیداتی برای خودرو دیده شده تا به خودرو اسیبی نرسد.
ناشناس
۰۷:۱۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
جلوی این شهرداری را بکیرید .. کم کم به مرکز پول بردابری از جیب مردم تغییر نام میدهد . جالب ایتست که بیشتر به جیب فقرا کار دارد
ناشناس
۰۶:۱۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
برای درامد زایی فکر تولید و ایده های نو باشید
امییییییر
۰۲:۲۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
از فراهم کردن زیر ساخت ها برای این طرح حرف میزنه اما انگار نه انگار که چنین طرحی لازمش اینه که با ایجاد پارکینگ های رایگان در سطح شهر ،مردم بتونند اونجا خودروشون رو پارک کنند !
پس ملت جیکار کنن که جلو خونشون هم نمیتونن ماشین پارک کنن!
این طرح فقط برای درآمد زایی هست نه اینکه بخاطر اعتراض ساکنین محلات ،چون شامل ماشین های ساکنین همان محل هم میشه
ناشناس
۰۲:۰۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
يعني جلو در خودمون بايد پول بديم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
۰۱:۴۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
نوش جونتون من که با مترو میرم ولی واقعا متاسفم که بلیط مترو از 700 تومن باید بشه1200 تومن حیلی ظلمه. لطفاً هرچیو گرون کردین اینو گرون نکنین خواهشا. اندازه کافی تو مترو سرو صدا هست از دست این فروشنده ها من نمی دونم چرا باید این موجودات رو اون تو راه بدن که مخل آسایش بشن. اون چسط طرف داره له میشه میگه جوراب یه جفت ده تومن یا طرف با ولچررر اومده تو داره دونات می فروشه یدفعه با هوا پیما بیان تو بفروشن جنساشونو
خسته نباشی
۱۰:۵۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
من که با دوچرخه میرم
هم عوارض پارک بگیرید
هم عوارض تونل و پل بگیرید
هم بلیط مترو گرون کنید
هم بلیط بی ار تی گرون کنید
..
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
حالا این همه طرح درآمدزا شهرداری که تو این چند سال در تهران اجرا شد ثمره ش چی بود
طرحی ، معضلی ، چیزی هم اجرا و رفع شد ، یا همون هایی هم که از قبل بود متوقف شد؟
محمد
۰۰:۳۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
زرنگ برو پارکینگ احداث کن انوقت هوشمندش کن خیلی ادعا زرنگ بودنت نشه
اصلا میدونی چی هست تو دانا تو استاد دانشگاه شریف
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
روزنامه دبی نوشته بود .60 درصد درامد این شهر از پارکینگ و جریمه رانندگی است .اینور اب در بعصی جاها .پارکینگ ساعتی 10 دلار است .
یاشار
۲۰:۲۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
حق شهروندی ک میگفتید این بود
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
خسته نبباشید با این همه دریافت پول از مردم عوارض خودرو کم بود حالا عوارض پارک هم بهش اضافه شد یکباره بگید فقط آدمهای ثروتمند در این کشور فقط حق زندگی دارند
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
نظر اصلاح طلب ها: تهران باید گران شود
ناشناس
۰۱:۳۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
عجب
حرفی از خدا
۱۵:۱۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
بازیگر بازی میکند پول میگیرد فوتبالیست بازی میکند پول میگیرد خواننده با صدایی که خدا داده میخواند پول میگیرد اما رفته گری که زیر پایمان را تمییز میکند نه معلمی که به ما علم میآموزد نه بیاید سایرینی هامون رو اونهایی کنیم که برای من و شما زحمت می کشن نه برا پول
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
دست خوش تهرانی های تَکراری
شهروند
۱۳:۰۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
با سلام
واقعا هیچ نهادی نیست جلوی این شهرداری بگیره که از زمانی که اومده فقط تو فکر پول گرفتن از مردم.
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
خودتون خواستین کاکو
روشنفکر بودین پس چی شد
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
حیدرنیا ادامه داد:: به علت آنکه همواره هستند کسانی که قصد سوءاستفاده از برخی خلاء‌های قانونی را دارند ما برای جلوگیری از سوءاستفاده این افراد ۹۵ معبر هدف را به صورت منطقه‌ای تقسیم بندی کردیم.

با جمله اومدن کار خودشون رو خوب جلوه دادن به طوری ک من الان نمی تونم جلو در خونم توی طرشت ماشینم رو پارک کنم :|
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
دیگه یه دفعه بگین اصلا ماشین سوار نشید اون از طرح حذف زوج و فرد و حالا هم از پارک کردن پول میگیرن
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
خیلی عالیه بدون درد سر از پارک کردن خودرو در خیابان پول میگیرند بزرگراه _ اتوبان _ ورودی تونل و . . .