سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری لمپی اسکین در کمین دام‌ها / دامپزشکی کردستان هشدار داد

مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: با توجه به اعلام سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر احتمال شیوع بیماری لمپی اسکین در برخی از نقاط کشور، دامداران استان باید علاوه بر هوشیار بودن، در صورت مشاهد علایم آن در کوتاه‌ترین زمان برای جلوگیری از شایع شدن بیماری اقدام کنند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مجتبی ورمقانی گفت: بیماری لمپی اسکین یک بیماری ویروسی و پوستی در گاو است که بیشتر به وسیله پشه‌ها و تماس با دام بیمار یا محصولات خام دامی آلوده به ویروس منتقل می‌شود.

وی افزود: در این راستا تمامی اکیپ‌های عملیاتی اداره کل دامپزشکی کردستان از جمله اکیپ‌های پایش، مراقبت بیماری و واکسیناسیون در حالت آماده باش صد درصد برای پیشگیری از این بیماری هستند.

ورمقانی با اشاره به اینکه این بیماری از دام به انسان قابل انتقال نبوده و تهدیدی برای انسان نیست اضافه کرد: به دلیل میزان واگیری بالا، تلفات، کاهش تولید و هزینه‌های درمان منجر به خسارات اقتصادی شدیدی در دامداری می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی کردستان یادآور شد: تجهیزات مورد نیاز از جمله واکسن و سم به مقدار کافی تهیه و در انبار‌های این اداره کل نگهداری می‌شود تا در صورت نیاز در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام شود.

انتهای پیام/م

دامپزشکی کردستان نسبت به شیوع بیماری پوستی دامی هشدار داد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
علی نقی
۱۵:۵۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
گاو من خوب شد
ولی علومحوی
۱۸:۲۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
پوست گاو نر دارم که به صورت خال خال شده درمانش چیست