سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با آسیب ملخ در گناباد انجام شد

فرماندار گناباد گفت: عملیات مبارزه با طغیان ملخ در سطح ۷۲ هکتار از مزارع و باغ‌های این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حامد قربانی فرماندار گناباد در نشست شورای مدیریت بحران گناباد با محوریت افزایش آگاهی مبارزه با آسیب ملخ در بخش کشاورزی گفت: ملخ‌های خسارتزا که بیشتر شامل ملخ مراکشی و ایتالیایی هستند امسال در اطراف روستا‌های زیبد، کمر زیارت، عزیز آباد و عمرانی این شهرستان با توجه به خشکیدن علف‌های مراتع به بندسار‌ها و زمین‌های کشاورزی هجوم می‌برند که با این آسیب در بخش زیادی مقابله شد.

علی رحیمی مسوول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی گناباد نیز گفت: ملخ‌های شایع در این خطه بیشتر شامل ملخ خسارت آور نظیر مراکشی، ایتالیایی و ملخ کوهانه هستند که از بوته‌های باغی تغذیه می‌کنند. در این میان ملخ‌های پروازی با نام اسفیکنوتوس با توجه به تکمیل فرآیند تغذیه، آسیبی به باغ‌ها و مراتع وارد نمی‌کنند.

وی افزود: ملخ‌های مهاجر آسیایی که آثار تخریبی زیادی دارند هنوز وارد منطقه گناباد نشده اند. جهاد کشاورزی در کنار افزایش آگاهی کشاورزان و قرار دادن طعمه‌های مسموم برای حفظ محصولات آنان در برابر آسیب ملخ تلاش می‌کند.

انتهای پیام//ز.‌ی


مبارزه با آسیب ملخ در گناباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.