سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش مشارکت بانوان قزوینی در اهدای خون

مشارکت بانوان قزوینی در دو ماه نخست امسال در اهدای خون بیش از ۲۷ درصد افزایش یافته است.

مهدی اکبری دهبالایی مدیرکل انتقال خون استان قزوین در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، گفت: ۳۸۷ نفر از بانوان استان در ۲ ماه نخست امسال خون اهدا کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ و سه دهم درصد بیشتر شده است.

اکبری دهبالایی با اشاره به سهم کم بانوان در اهدای خون افزود: کم بودن اهدای خون در بین بانوان به خاطر باورغلط فقر خونی در بین آن‌ها است در صورتی که پزشکان ما قبل از اهدای خون، بانوان را معاینه و از آن‌ها آزمایش می‌گیرند.

وی اضافه کرد: در صورت پایین بودن غلظت خون، فرد به صورت موقت از اهدا خون معاف می‌شود و همچنین برای پیشگیری از کم خونی به بانوان قرص آهن به صورت رایگان داده خواهد شد.

اکبری دهبالایی در ادامه با بیان اینکه در ۲ ماه نخست امسال ۶ هزار و ۱۳۹ واحد خون اهدا شده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال یک و سه دهم درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان اضافه کرد: از مجموع اهدا کنندگان خون ۳ هزار و ۷۱۵ نفر مستمر بودند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۵ درصد کاهش یافته است.

اکبری دهبالایی افزود: همچنین در این مدت ۳ هزار و ۷۴۸ واحد به بیمارستان‌های استان و ۲ هزار و ۶۸۲ واحد به سایر استان‌ها ارسال شده است.

مدیرکل انتقال خون استان اضافه کرد: همچنین در این مدت، تعداد اهدا کنندگان پلاکت فرزیس با دو و ۹ دهم درصد رشد مواجه بوده است.

اکبری دهبالایی با اشاره به ساعت فعالیت مراکز اهدای خون در شب‌های قدر افزود: مرکز خونگیری قزوین در ماه مبارک رمضان صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه و شب‌ها از ساعت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای روزه داران است.

وی اضافه کرد: همچنین این مرکز برای خونگیری در شب‌های قدر از ساعت ۲۰ تا ۲ بامداد فعال است.

مدیرکل انتقال خون استان گفت: همچنین مرکز خونگیری تاکستان در ماه مبارک رمضان از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه و شب‌های قدر از ساعت ۲۰ تا ۲ بامداد برای خونگیری از روزه داران آماده است.

اکبری دهبالایی با بیان اینکه نیاز بیماران به خون همیشگی و مستمر است، از اهدا کنندگان خواست: ادای نذرخون خود را به شب‌های قدر موکول نکنند.

در حال حاضر فرآورده‌های خونی مورد نیاز استان در دو مرکز خونگیری قزوین و تاکستان تهیه می‌شود.

انتهای پیام/ک

افزایش اهدای خون در قزوین

برچسب ها: اخبار سلامت ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.