سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخی از مسئولان دولتی ویلاهای غیر مجاز در کلاته‌بزی دارند

شهردار کاشمر گفت: متاسفانه برخی از ساخت و ساز‌های غیر مجاز کلاته‌بزی مربوط به مسئولان شرکت‌های خدماتی دولتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، جعفر سلیمانی شهردار کاشمر امروز  در حاشیه بازدید از پروژه‌های در دست ساخت کاشمر گفت :به دلیل تغییر کاربری‌های صورت گرفته در کلاته‌بزی شاهد از بین رفتن اراضی کشاورزی هستیم که موجب ایجاد مشکلاتی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در زمان خود برخورد‌های لازم با متخلفان صورت نگرفته است، ادامه داد: سیستم شهرداری در گذشته به وفور قصور داشته و اکنون هم بخشی از آن قصور متوجه سیستم شهرداری است.

شهردار کاشمر گفت : ابزار‌های برخورد در ساخت و ساز‌های غیر مجاز جمعی هستند و شهرداری به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد و کمیسیون ماده ۱۰۰، متولیان اراضی زراعی و کشاورزی، متولیان اراضی حریم و بستر رودخانه و بسیاری از دستگاه‌های دیگر در این موضوع سهم موثری دارند.

سلیمانی افزود: در کلاته‌بزی نه تنها افرادی تخلف کرده‎اند بلکه متولی اراضی زراعی و باغات به نوعی از انجام وظیفه خود پرهیز نموده و مالک اصلی زمین هم که باید مدعی می‌بود، قصور کرده است.

وی ادامه داد: در کلاته‌بزی قصور دستگاه‌های دولتی پررنگ‌تر است، هرچند در ساخت و ساز‌های غیر مجاز صورت گرفته افراد مستضعفی هم هستند، اما عموما متمکنین و افرادی که از اوضاع مالی خوبی برخوردارند، بدون پرداخت حتی یک ریال هزینه از ارزش افزوده‌های ناشی از ساخت و ساز‌های غیر مجاز، استفاده می‌کنند.

شهردار کاشمر گفت: در حال حاضر  این ثروت جابه‌جا می‌شود و افرادی بدون گرفتن استعلام با قولنامه زمین و یا ویلا‌ها را خرید و فروش می‌کنند، و براساس بررسی‌های صورت گرفته از حسین‌آباد به سمت بالا حدود ۴۰۰ بنای غیر مجاز شناسایی شده که در سال جاری باید به‌روز رسانی شود.

سلیمانی افزود : متاسفانه برخی از این ساخت و ساز‌های غیر مجاز مربوط به مسئولان شرکت‌های خدماتی دولتی هستند که شناسایی شده‌اند و پرونده‌ها در کمیسیون مربوطه مطرح است.

وی تصریح کرد : هرچند افرادی بدون رعایت ضوابط و کاملا خلاف اقدام به احداث بنا‌هایی کرده‌اند، اما ادارات متولی نیز تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند.

شهردار کاشمر گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان مجموعه ساخت و ساز‌هایی است که در حریم شهر صورت گرفته و از نظر ارزشی حق و حقوق شهرداری نادیده گرفته شده است.

سلیمانی افزود: متخلفان ساخت و ساز‌های کلاته‌بزی با استفاده از یک سری افراد که نفوذی در دستگاه‌های اداری دارند، می‌خواهند قانون را دور بزنند و بر روی مکانی که ویلا‌های غیر مجاز احداث شده اسم روستا را بگذارند.

وی ادامه داد: متاسفانه هم صدایی‌ها و هماهنگی‌هایی در سیستم‌های اداری دیده می‌شود در صورتی که اگر عکس‌های هوایی بررسی شود ساخت و ساز‌های انجام شده در اراضی زراعی کلاته‌بزی است و شامل اراضی محیط روستا نمی‌شود.

شهردار کاشمر گفت :با توجه به اینکه متخلفان تلاش می‌کنند خود را به کلاته‌احمدی ملحق کنند که در بالا دست قرار دارد به همین دلیل باید هر چه زودتر متولیان بین آبادی سابق که ساکنان آن مشخص هستند و متخلفانی که دارند ساخت و ساز خلاف انجام می‌دهند، تعیین تکلیف کنند.

سلیمانی افزود :در منطقه بحرآباد هم شاهد تفکیک و قطعه‌بندی اراضی توسط افراد سودجو و خریدارانی که به خاطر نا آگاهی  فکر می‌کنند این زمین‌ها در مسیر توسعه شهری قرار دارد در صورتی که این گونه نیست و در حال حاضر حتی برای مسکن مهر هم که در این منطقه و در بستر سیل واقع شده مشکل جدی داریم.

وی تصریح کرد:  خرید اراضی و شروع ساخت و ساز صرفا داشتن سند مالکیت نیست بلکه باید ضوابط شهرداری و قوانینی که شهرداری تکلیف کرده، رعایت شود.

شهردار کاشمر گفت: هنوز هم در مناطق مختلف تخلفاتی صورت می‌گیرد و تلاش‌های ما نیز به طور کامل نتیجه نداده و در این مسیر مشکلاتی برای اعمال و اجرای قانون وجود دارد.
 
انتهای پیام //ج.ر
 

ویلا‌های غیر مجاز کلاته‌بزی متعلق به مسئولان دولتی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.