قنبری افزود: بازدید بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در سطح جهان از نمایشگاههای مختلف نشان میدهد که این صنعت جای خود را در اقتصاد پیدا کرده و روند رو به رشد خود را ادامه میدهد.
معاون شرکت نمایشگاههای بینالمللی ایران ادامه داد: در سالهای ابتدایی نمایشگاهها در سطح بسیار محدودی برگزار میشد، اما در حال حاضر خوشبختانه این صنعت پیشرفت قابل توجهی داشته و ما سالانه ۶۶۰ نمایشگاه برگزار میکنیم که از این میان ۴۰۰ نمایشگاه به شکل تخصصی برقرار میشود.
بیشتر بخوانید: نمایشگاه طرح ضیافت در پنج نقطه تهران برگزار میشود/ توزیع ۸۵ تن شکر بین بنکداران موادغذایی
وی تصریح کرد: ایران امروز در سطح منطقه جایگاه قابل توجهی در عرصه صنعت نمایشگاه پیدا کرده و ما رقیب جدی ترکیه و امارات متحده عربی به شمار میرویم. در برنامههای ما طرحها به سمتی میرود که ایران به قطب نمایشگاهی منطقه تبدیل شود.
قنبری با اشاره به برنامهریزیهایی که در سالهای اخیر به منظور توسعه صنعت نمایشگاهی در ایران اجرایی شده است، تصریح کرد: در دوران جدید شورای هماهنگی صنعت نمایشگاهی شکل گرفته که هدف آن گسترش نقش این صنعت در اقتصاد ایران است. با همین برنامهریزیها در سال جاری ۲۰ عنوان جدید نمایشگاهی نیز برنامهریزی شده و اجرایی خواهد شد.
معاون شرکت نمایشگاههای بینالمللی ایران درباره میزان تأثیرگذاری تحریمها در فعالیت نمایشگاهی ایران گفت: با وجود فشارها، تمامی نمایشگاههای ما برگزار شدهاند و هر جا شرکت خارجی به دلیل فشار تحریمها نتوانسته در ایران حاضر شود، شرکتهای ایرانی جای آن را پر کردهاند.
قنبری اضافه کرد: با وجود تحریمها ما در ماههای گذشته تفاهمنامههایی را در حوزه همکاریهای نمایشگاهی با شرکتها و کشورهای اروپایی منعقد کردهایم و برنامه روز جهانی صنعت نمایشگاهی نیز در تاریخ ۱۵ خرداد همزمان با برنامهریزیهای جهانی اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/