سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سیستان و بلوچستان:

مرز ریمدان در آینده نزدیک از مرز‌های درجه یک کشور می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرز بین المللی «ریمدان» در جنوب سیستان وبلوچستان در آینده نزدیک از جمله مرز‌های درجه یک کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان  جهت بررسی و روند کار پایانه مرزی «ریمدان» به اتفاق تعدادی از مدیران کل استان از این مرز بین المللی بازدید کرد.

موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: توسعه مرز بین المللی «ریمدان» یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که متأسفانه در روند توسعه آن تأخیر وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه مرز «ریمدان» در آینده نزدیک به یکی از مهمترین مرز‌های رسمی کشور تبدیل می‌شود، افزود: مهمترین زیرساخت‌های ها راه، آب و ارتباط اینترنت هستند اگر مطلوب نباشد بقیه زحمت‌ها به چالش می‌افتد.

موهبتی ادامه داد: یکی از معضلات مرز ریمدان تأمین آب آن است که در سریع‌ترین زمان طرح مطالعه خط انتقال آب به مرز ریمدان نیز باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اینترنت و خط فیبرنوری مرز ریمدان وصل شده است، گفت: همچنین تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، صنعت و معدن، گمرک و دیگر ادارات باید در اسرع وقت در این پایانه مرزی نسبت به ایجاد دفتر اقدام کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: دو بندر چابهار در ایران و گوادر در کشور پاکستان در واقع دو بال پروازی در این منطقه هستند که یک جعمیت چندصد میلیونی را می‌توانند پوشش بدهند.

انتهای پیام/ع

توسعه مرز بین المللی «ریمدان» یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.