سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشیه بازدید از نمایشگاه قطعات ایران خودرو مطرح شد؛

مشاور وزیر صمت: کاهش شدید قیمت خودرو با بومی سازی قطعات / منصوری: ۷۰ هزار خودرو منتظر ۳ قطعه هستند

 امروز صادق نجفی مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت از نمایشگاه قطعات ایران خودرو بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق نجفی مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از نمایشگاه قطعات ایران خودرو با بیان اینکه در حال حاضر بومی سازی قطعات خودرو می‌تواند قیمت خودرو‌های داخلی را به شدت کاهش دهد گفت: ظرفیت بزرگی در کشور برای خودروسازان وجود دارد که با تولید و حمایت می‌توان نیاز به قطعه را رفع کرد.

نجفی افزود: در گذشته در بحث خودرو خیلی غفلت کردیم و در این چند ماه با فشار‌های ایجاد شده توانسته ایم در تامین قطعات پیشرفت خوبی را داشته باشیم که خود این باعث رونق تولید می‌شود. این آهنگ اگر حفظ شود در آینده نزدیک می‌توانیم تا ۹۵ درصد قطعات خودرو را داخلی سازی و از واردات جلوگیری کنیم.

نجفی ادامه داد: ۴ هزار میلیارد تومان از تسهیلاتی که قطعه سازان درخواست داده بودند، پرداخت شد. در مواردی مشکل ارزی داشتند که با هماهنگی‌های وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت با بانک مرکزی رفع شد. می‌توانیم با ارتقا داخلی مشکلات را رفع کنیم. اگر بتوانیم به مردم نشان بدهیم که تلاش می‌کنیم آن‌ها هم ما را همراهی می‌کنند.

وی تصریح کرد: حدود ۱۴۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های ایران خودرو و سایپا به دلیل کمبود چند قطعه مانده است. البته بخشی از این مشکلات رفع شده است و به زودی این خودرو‌ها تکمیل می‌شوند. ایران خودرو و سایپا روزانه بیش از ۲ هزار خودرو عرضه می‌کنند و این نشان دهنده تلاش آن‌ها است.

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: قابل قبول نیست مردم به خاطر مشکلاتی که برای صنعت خودرو پیش آمده است با مشکل مواجه شوند. ما به تمام خودروسازان به خصوص این دو خودروساز بزرگ اخطار می‌دهیم. تهدیدی پیش آمده است که باید به فرصت تبدیل شود. همه اعم از مسئولان، رسانه ها، مردم، فضای مجازی و ... باید هم سو شوند. در زمان هشت سال دفاع مقدس با دست‌های خالی کار‌های زیادی انجام دادیم، امروز هم می‌توانیم. اگر این طور پیش برویم، در چند ماه آینده بیش از ۹۰ درصد از قطعات وارداتی را می‌توانیم در کشور تولید کنیم.

نجفی در خصوص افزایش قیمت خودرو در بازار عنوان کرد: فقط یک بخش از گرانی خودرو به خودروسازان مربوط می‌شود. بخش دیگر آن به نقدینگی جامعه، سرمایه‌ای شدن خودرو، دلال‌ها و حتی فضای مجازی مربوط می‌شود. اگر بتوانیم عرضه و تقاضا را متعادل کنیم، بسیاری از این مشکلات حل می‌شود.

وی در خصوص اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تقویت تولید داخل گفت: بزرگترین اقدامی که وزارت صنعت انجام می‌دهد کمک به تامین نقدینگی ریالی و ارزی تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف است. همین طور هماهنگی و ایجاد یک ارتباط مناسب بین تولید کنندگان و تامین کنندگان مواد اولیه و ایجاد هماهنگی بین بخشی بازار و زنجیره‌ها در دست اقدام است.

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص واردات خودرو‌های هیبریدی عنوان کرد: چنانچه این قانون در مجلس تصویب شود، وزارت صنعت، معدن و تجارت تابع قانون است و این کار را انجام می‌دهد.

حدود ۶۵ درصد از قطعات خودرو داخلی است

منصور منصوری مدیر عامل شرکت ساپکو در حاشیه بازدید از نمایشگاه قطعات ایران خودرو گفت: حدود ۶۵ درصد از قطعات خودرو از مواد اولیه گرفته تا قالب‌ها کاملا داخلی است و ۳۵ درصد باقیمانده آن ارز بری دارد، یعنی مواد اولیه ساخت قطعات، وارد می‌شود.


بیشتر بخوانید: برنامه ریزی برای تقویت ساخت داخل در صنعت قطعه سازی/ظرفیت بالای قطعه‌سازان در شرایط تحریم 


مدیر عامل شرکت ساپکو در خصوص خودرو‌های دپو شده در پارکینگ خودروسازان تصریح کرد: حدود ۷۰ هزار خودرو بخاطر نبود قطعاتی همچون کاتالیست،‌ ای بی اس و کیسه هوا در پارکینگ‌ها دپو‌ شده است که اگر بحث انتقال ارز و ... انجام شود، به راحتی این خودرو‌ها آماده و وارد بازار می‌شود، این امر می‌تواند به سادگی قیمت‌ها را کاهش دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۷:۲۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
عزیزان پراید سوار خواهشا سوار ماشینتون که میشید برای حفظ ایمنیتون کمربندببندید بلکه پرت نشید
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
اینها دارن مردم اماده سازی میکنن ماشینها شونو به قیمت بالاتر بفروشن بهتون اخه الان همه دنیا دارن خودرو الکتریکی میسازن تامین قطعات از داخل!!!!یعنی وزیر اینقدر تعطیل به جای اینکه این صنعت و پیشرفت بده یادش افتاده زه پراید نداریم!!!!
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
کدوم خودرو داره به بازار عرضه میشه چرا کسی تحویل نمیگیره/حودرویی هم بدید اینقدر آپشن ارش کم کردید آدم دلش نمیخوتد تحویل بگیره؟مگر افزایش قیمت نجومی پیدا نکردن پس چرا آپشنارو کم میکنید؟خودرویه ملی ما همون دناپلاس با قیمت 76میلیون کارخانه ایربگ رینگ آنتن سانروف همشو برداشتان آخه چرا مردم مگه چه گناهی کردن پول زیاد باید بدنو خودرویه ناقص تحویل بگیرن؟
اتحاد
۱۵:۰۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
تقریبا هر روز بخلطر فشار پیاده روی و اتوبوس سواری و وقت ارزشمندم که بیشتر در راه تلف میشه
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
نگران نباش باداشتن خودرووقت شما درترافیک وتعمیرگاه بیشتر تلف می شود
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
این خودرو ها هم گران هستند وهم امنیت جانی ندارند کسی که میگوید حمایت ازتولید ملی باید به فکر مصرف کننده هم باشد امروز به اسم حمایت مردم دارند عذاب میکشند
محسن
۱۲:۵۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
خودرو ساز بجای دستگاه رنگ پیشرفته میر تیم میخره بجای خرید دستگاه های
پرس پیشرفته میر بانک میخره باید خودرو سازان رو
مجبور کنن که هرچی سود میکنن تو بخش تحقیق توسعه
سرمایه گذاری کنند
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
کاهش شدید خودرو با بومی سازی قطعات.
برا فردا چی بگیم به مردم.
70هزار خودرو منتظر سه قطعه هستند.
پس فردا چی بگیم ...
اسلام
۱۰:۵۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
این شرکتها از همه نظر ضعیف عمل میکنن وفقط فکر سود اوری برای خودشان است و فکر امنیت برای خودروها نیستن باید طراحی وساختو به سپاه بدن چون دلسوز مردم وکشور هستن بااین وضعیت 50 سال دیگه هم همین اشو همین کاسه است ما طراحان خوبی در همه ضمینه ها داریم ازشون استفاده بشه تو خودرو سازی وطراحی
سلام
۰۹:۵۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
من موندم اگه بعضی قطعات وارداتیه ونمی تونند تولید رو کامل کنند خدمات بعد از فروش وگارانتی چی معنی داره هر نمایندگی که میری چند برابر بیرون پول می گیره واقعا قابل کنترل نیست سی میلیون افزایش قیمت پراید چقدر باید پایین بیاد که مردم ارزون بخرند
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
متاسفانه آقایون هنگام تحریمها یادشان میفتد که باید قطعات در داخل کشور بومی سازی شود حال آنکه این الزام از بیش از 10سال پیش وجود دارد ولی افرادی که میلیاردها تومان جهت سرمایه گذاری در بخش قطعه سازی گرفته بودند در بخش مسکن و دیگر بخشهای غیر مرتبط سرمایه گذاری کرده بودند، تا زمانی که با این مفسدان برخورد جدی نشود تغییر مثبتی متصور نخواهد بود.
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
احسنت
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
آقاي وزير بهتره کمي جدي تر به فکر مردم باشيد
زهرایی
۰۸:۱۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
مگه ما عمرمون و جونمون و پولمون رو از سر راه آوردیم که میگویید در آینده نزدیک می‌توانیم تا ۹۵ درصد قطعات خودرو را داخلی سازی و از واردات جلوگیری کنیم؟! ما خودروی ایرانی نمی خواهیم والسلام. دولت و مجلس موظف است خودروی خارجی بدون تعرفه گمرکی وارد کند. ما مردم خسته شدیم از بس ماشین حلبی سایپا و ایران خودرو رو 40 برابر گرانتر خریدیم
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
آیامدیران خودروسازی ایرانی هستند ؟
که اینگونه خودرو بی کیفیت ونجومی تولیدمی کنند
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
خوردروسازی هر وقت تحویل سپاه سد اونوقت میشه امیدوار بود نه با این مدیران
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
این عکس بالا بدنه پراید بودا
ناشناس
۰۷:۳۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
مدیریت ضعیف این بلا رو سر کشور اورده
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
واقعا
ملکوت
۰۷:۳۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
خواهش میکنم خیلی دم از بومی سازی نزنید که جزه شعار هیچی نیست
ناشناس
۰۵:۲۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
کدام بومي سازي؟ کدام ارزاني؟ ملت را خسته کرديد جنابان خودروساز
ناشناس
۰۵:۲۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
ديگر بايد خواب ارزاني را ديد
ناشناس
۰۵:۲۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
به همین خیال باش که ارزون میشه
عبداللهمقدم
۰۱:۴۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
اقاول این حرفها روکدوم جنس تابه حال که قیمتش رفته بالا آمده پایبن شما یک پیاز نمیتونین قیمتشو ثابت کنید چه برسه به ماشین مردم ماخیلی ساده اند
ناشناس
۰۱:۱۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
برای 70هزار بلکه بیشتر خودروهای احتکاری قطعه نیست !!! پس قطعه های فروش فوری از کجا میاد .
بعدش خودروهایی را که سالها پیش فروختند و تحویل ندادند و قرار شده با قیمت قدیم تحویل بدهند را چرا تحویل مشتری نمیدهند ولی فروش فوری با قیمت بازار دارند ...
داستان چیه ...
ناشناس
۰۱:۱۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
سپاه فقط راه چاره این کاره اونها در عرض دویا سه سال بهترین مدلهای خودروی رو وارد بازار میکنه
ناشناس
۰۰:۵۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
قطعات پراید وارداتیه؟!!!
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
نه .
علی
۰۰:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
سلام به همگی فروش فوری سایپادروغه خیلی کم پیش میادثبت نام کنیداگرم موفق بشیدخبری ازخودرونیست من خودم باهزارزحمت تحویل یکماهه ثبت نام کردم ولی الان سه ماهه خبری ازخودرونیست گول نخوریدفروش
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
ثبت نام نکنید فقط پولتون میره
رضا
۱۷:۱۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
مشکل تو اینه که ثبت نام کردی...مجبورت کردن صفر کیلومتر سوار شی تو نخری اون نخره من نخرم به ورشکستگی که بیفتن خودشون هم ارزون میکنند هم با کیفیت...پس مشکل خود شمایید
محمد
۰۰:۳۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
والا ماشینهای ایرانی به نظر من باید زیر ۳۰ میلیون باشه پراید که دیگه نگو
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
میلیاردها تومنم که تو جیب خودروسازها بریزیم بازم داستان همین مهم تکنولوژی که خودروسازان ما ندارند یعنی نمیخوان داشته باشن وقتی طراح های ما میرن تو شرکت های خارجی مشغول میشن اونوقت چند تا طراح نابغه ماشین طراحی میکنن شکل فرغون تا ماشین اپشنشم میگن ایربگ اخه ایربگ که اپشن نیست یا پراید به جا لیوانی میگه اپشن
تنها راه ازاد کردن تعرفه خودروهای دست دوم خارجی که شاید بتونه یه حرکتی به اقایون خودرو ساز بده اونم من بعید میدونم
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
دولت دست از خودروسازان داخلی بردارد ، و اجازه رقابت به خودروهای وارداتی و داخلی بدهد ، آنوقت قیمت ها درست می شود .
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
فقط خدا کنه واردات دست همین ها نباشه .چهار ا تاجر خوش نام .اصلا بگین هر کسی تا هر تعداد خواست بیاره .ولی ارز از داخل نبره .
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
خودرو نخريد ........
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
اینها فقط میخواهند رحمانی رو از استیضاح دور کنند
سعید
۲۲:۲۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
سلام . تو اخبار همش میگن قیمت ها اومده پایین ولی چند تا سایت قیمت خودرو که جز پر بازدیدها هم هست اصلا قیمت هارو کم نمیکنن . چرا دولت و پلیس جلوی این سایت هارو نمیگیرن ؟؟؟ به نظر من قیمت خودرو در اختیار این سایت هاست . لطفا خواهشن پیگیری کنید .
محسن
۲۲:۲۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
تا دولت 47 درصد سهام دو خودرو ساز داره بشینید تا ارزون بشه دولت خواهان گرونی چون به نفع خودشه
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
کاهش قیمت منظورچند ده میلیون یاصدمیلیون افزایش که حالا یکی دو میلیون کاهش قیمت شده برا مردم مثلا چشمگیر
معلم
۲۲:۱۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
سپاه سرمایه گذاری کند ، الان مشکل مردم یکیش خودرو هست ، ورود کنن
احمدی
۲۱:۳۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
اون سه قطعه هم فکر کنم بهانس و آپشن حساب میشن یه چیزی مثل زه روی در پراید . اگه میشه اون 3 آپشن را هم یه طوری حذفش کنید تا 70 هزار خودرو بیاد دست مردم که نه دست دلالان !!!!!
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
این دو شرکت فرقون ساز فکر میکنن مردم باور میکنن این حرفها رو .
برادر رئیسی سید جان این مشکل و گره فرقونسازان فقط بادست میارک شما باز میشه انشالله قوه قضائیه هر چه زودتر ورود کنه تا اون وقت ببینید همین سه قطعه که کمبود دارن چنان زیاد میشه که صادرم میکنیم .
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
والا مردم ایران راضی نیستن شما اینقدر به زحمت بیفتید شما خودروهایی را که سال قبل باید تحویل میدادید به موقع تحویل بدید خودبخود قیمت خودرو کم میشه.
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
مجلس تصویب کردتا شورای رقابت قیمت گذاری خودروها را برعهده بگیرد سازمان بازرسی وعده دادگزارش تخلفات خودروسازها را تا آخراردیبهشت به قوه قضائیه ارائه کند حالا مشاور وزیروعده می دهد پس عمل به وعده ها چی شد
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
ایران خودرو و سایپا به وجود این همه حمایت دولت متاسفانه ماشینهای گران.بی کیفیت .عقب از علم روز تولید میکنند.کلا تعطیل کنند بهتره.حداقل ماشین دست دوم آلمانی بخریم خیالمان از نظر کیفیت عالی راحته.هر چه زودتر این دو شرکت جمع کنند بهتره کلی پول به جیب زدند و جنس داغون تولید کردند.
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
یعنی قبول کنیم این همه خودرو به خاطر دو قطعه خودرو در پارکینگها خوابیده ....یا تعمدا این قطعات دچار بیماری کمبود گردیده
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
آخه سمند که اسم خودروی ملی بهش خورده چه ربطی به دلار داره که الان بالای ۹۰تومان در بازار خرید وفروش میشه همینطور پراید و دنا و...نه عزیز مشکل از یه جای دیگه هست بااین شرایط نباید منتظر کاهش قیمت بود چون سمندی که الان فعلا بااون قیمت کاذب ۴۵میلیون نایاب هم در کارخانه هست میارین دربازار بالای۹۰قیمت میزارین بااون دلالهاتون بعد ۳میلیون میارین پایین به مردم اعلام میکنین خودرو قیمتش کاهش شدید یافت در شرایطی که ۳میلیون کاهش کجا و ۵۰میلیون افزایش کجا . علی برکت الله
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
من نميدونم چرا اينقدر كيسه هوا واجب شده و ارز نازنين رو برا وارداتش هدر ميدن
يكي از دانشجوهاي ما به خيال اينكه كيسه هوا مطمئنه كمربندشو نبست و تو تصادف ضربه مغزي شد و فوت كرد
كمربند هزار برابر بهتر از كيسه هواي دلاريه
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
حرف چه کسی را قبول کنیم .اعلام میکنید پیش فروش ممنوع بعد دو شرکت خود روسا اعلامیه پیش فروش می زنند
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
یعنی ما نمیتونیم قطعات پرایدو تولید کنیم بده دست مردم که نشه ۶۲ملیون به کجا چنین شتابان
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
از ریس قوه قضایه تقضا داریم که با تمام قدرت ورود کنند در خصوص افزایش بیرویه خودرو به خاطر خدا و مردم . من بعد از سی سال خدمت با پاداش پایان خدمت نمی تونم یک خودرو مناسب بخرم امیدم نا امید شد خجالت خانواد شدم مگر بهتر است این زندگی که بعداز ۳۰ سال نتوانی یک وسیله بخری
ناشناس
۱۹:۲۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
یک سوال ایا بخاطر سه قظعه باید قیمت خودرو از ۲۰ میلیون به ۴۰ میلیون برسد !
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
قطعات داخلیتون هم عجب کیفیتی داره
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
آقایون ناتوان
خودرو سازی رو تحویل سپاه بدهید قسم یاد می کنم که در ظرف دو. تا سه. سال هم ببکاری حل میشود و هم مشکل خودرو و اقتصاد مریض
طهماسب بختیاری
۱۸:۳۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
وقتی همت و تلاش نیست و خودروسازان بدنبال پول باد آورده‌اند هیچ گاه اجازه رشد به قطعه سازی را نمیدهند.
چرا تا حالا صنعت قطعه سازی درجا زده ؟؟!!چون از طرف همین دو مونتاژ کار و دو بدنه ساز !!!!!حمایت نشدند!!!!!!
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
امیدی به این مدیرهای ناشایست و بی کفایت نیست.
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
خودروسازها از زرنگی این قطعات ساده و معمولی رو نمی زنند که سر ملت رو کلاه بذارند مثلا قطعه نیست
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
همه را ارزان‌کردند
علی
۱۶:۴۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
نمی تونه یک قطعه ساده پیش پا افتاده ماشین را بسازه ......
تکنولوژی موشک که خیلی پیشرفته تر از اتومبیل است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
یادمه سال پیش میگفتند ۸۰ درصد خودرو‌ها بومی هست!
چرا هر را یک حرف میزنند؟
سعید
۱۵:۳۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
هفتاد هزاررررررر خودروی دپو شده ، وااای چقدر زیاد .
یه جوری میگن هفتاد هزار تا که انگاری هفت میلیون خودروست ، این تعداد برای ده دقیقه پیش فروشه و هیچ تاثیری روی قیمت نمی گذارد .
البته خیلی بیش از اینها پیش فروش شده و این تعداد کفاف اونم نمیده .
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
پیکا ن تولید کنید اکثرقطعات آن داخلیه
این خودروسازی جززیان چیزی برای کشور ندارد
بایدتعطیل شود
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
مگه پراید قطعات خارجی هم داره ارابه مرگ
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
حقوق ها رو باید به دلار بدن تا بتونیم خودرو بخریم.
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
خرما که 100%ایرانیه چرا با شیب تند چهار برابر شد؟؟؟
سعید
۱۵:۴۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
لابد مواد اولیه تولید خرما وارداتیه برای همین گران شده . نمی دونم چرا از وقتی وضع ارز اینطوری شده همه چی یا خودش یا مواد اولیه تولیدش وارداتی بوده .
امیر
۱۷:۲۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
این اجناس صادر میشه الان نه سال هاست صادر میشه دلار که ۴ برابر شد تولید کننده و صادر کننده داخل رو به قیمت قبل تامین نمیکنن در آخر هر چه فریاد دارید بر سر دلار بزنید.
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
کاهش شدید ؟ ازطرفی میگین قطعه نداریم بعدفروش فوری دارن سال گذشته پیش فروش شد به بهانه قطعه!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
شما اقایون که ارابه مرگ به دست مردم میدهید لطفا بکشید کنار خودرو سازی را بدهید دست سپاه همون سه قطع را مثا هلو درست میکنه واینقدر مردم هم توجاده ها ازبین نمیروند
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
همه موافقن که خودروسازي به سپاه واگذار بشه
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
كاهش شديد يعني ١ميليون يا دو ميليون!!!
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
نه200ميليون