سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتیجه نهایی انتخابات سه روزه پارلمان اروپا فردا شب اعلام می‌شود

نتیجه نهایی انتخابات پارلمان اروپا یکشنبه شب پس از سه روز رای‌گیری در ۲۸ کشور اروپایی اعلام می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، مردم اروپا طی سه روز برای انتخاب نمایندگان خود در پارلمان اروپا به پای صندوق‌های رای می‌روند. انتخابات از روز پنجشنبه آغاز شده است و ۴۲۷ میلیون واجد شرایط رای در ۲۸ کشور اتحادیه اروپا برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

در این انتخابات ۷۵۱ نماینده پارلمان اروپا برای دوره‌ای ۵ ساله انتخاب می‌شوند. قرار است نخستین نتایج این انتخابات یکشنبه شب اعلام شود.

انگلیسی‌ها و هلندی‌ها نخستین کسانی بودند که روز پنجشنبه آرای خود را به صندوق انداختند. در کشور‌های دیگر مانند لتونی، مالت و اسلوواکی انتخابات در روز شنبه برگزار می‌شود. انتخابات در جمهوری چک دو روزه برگزار می‌شود. اما در اکثر کشور‌ها رای دهندگان روز یکشنبه به پای صندوق‌های رای می‌روند.

پس از اجرایی شدن برکسیت شمار نمایندگان پارلمان اروپا به ۷۰۵ نفر کاهش می‌یابد، اما در حال حاضر همان ۷۵۱ نفر هستند. در فرانسه دستیابی به دستکم ۵ درصد آرا برای راهیابی به پارلمان مورد نیاز است. این حد آستانه برای یونان ۳ درصد است و در آلمان نیز هیچ آستانه‌ای وجود ندارد.

پس از انتخابات پارلمان اروپا زمان انتخاب رئیس کمیسیون اروپاست. به طور قطع رئیس آتی «ژان کلود یونکر» نخواهد بود زیرا وی پیشتر اعلام کرده بود نامزد این سمت نخواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.