سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فاز سوم مرمت راسته بازار چال حسن خان

کارشناس فنی دفتر معاونت میراث فرهنگی کرمانشاه از آغاز فاز سوم مرمت راسته بازار چال حسن خان و برنامه ریزی برای ایجاد یک نقطه ایستگاهی جهت توقف و استراحت گردشگران در قسمت پشت این راسته بازار خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدرضا رشیدی کارشناس فنی دفتر معاونت میراث فرهنگی کرمانشاه بابیان اینکه از سال گذشته مرمت و احیاء راسته بازار چال حسن خان با اعتبار دو میلیارد و 200 میلیون تومان آغاز شد، گفت : تا اوایل سالجاری طی دو فاز بخش هایی از این راسته بازار را مرمت و احیاء کردیم.

وی مساحت کل راسته بازار چال حسن خان را یازده هزار متر مربع اعلام کرد و گفت : در دو فاز گذشته جمعا 3500 متر از این بازار با 33 چشمه تاق مرمت و احیاء شد.

کارشناس فنی دفتر معاونت میراث فرهنگی کرمانشاه با اشاره به آغاز فاز سوم مرمت این راسته بازار، عنوان کرد: در این فاز حدود هزار متر مربع از راسته بازار با 12 چشمه تاق طی دو ماه مرمت و احیاء می‌شود.

به گفته این مسئول با پایان فاز سوم، مرمت و احیاء 6500 مترمربع از راسته بازار باقی خواهد ماند که طی دو فاز می توان آن را اجرا کرد.

رشیدی در ادامه از تلاش برای احداث تاق نماهایی به منظور ایجاد یک نقطه ایستگاهی در فضای پشت بازار - مشرف به خیابان جدیدالاحداث آیت‌الله زرندی- خبر داد و گفت: از آنجایی که در این بخش از بازار شاهد یک بلاتکیفی و نابهنجاری محیطی هستیم، فضایی را طراحی کرده ایم که در آن تاق نماها و زمین سنگفرش را خواهیم داشت تا به عنوان یک نقطه ایستگاهی برای استراحت مردم و گردشگرانی که از این راسته بازار دیدن و خرید کرده اند، مورد استفاده قرار بگیرد .

 

 

انتهای پیام/د

برنامه ریزی برای ایجاد یک نقطه ایستگاهی جهت توقف و استراحت گردشگران

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.