سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهبرد نظامی جدید ناتو برای مقابله با «تهدیدات هسته‌ای» روسیه

دبیرکل ناتو اعلام کرد این سازمان برای مقابله با آنچه تهدیدات هسته‌ای روسیه خوانده شده، راهبرد نظامی جدیدی در پیش گرفته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه آلمانی «دی ولت» به نقل از ینس استولنبرگ، دبیرکل ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، گزارش داد این سازمان این هفته استراتژی نظامی جدیدی را برای مقابله با آنچه «تهدید هسته‌ای روسیه» خوانده شد، در پیش گرفته است.

دبیرکل ناتو یادآور شد گاهی اوقات ضرورت دارد مفاهیم نظامی جدید به منظور حفظ امنیت ناتو شکل گیرد. استولنبرگ افزود قدرت پیمان ناتو در اینست که ما می‌توانیم در صورت لزوم تغییراتی را ایجاد کنیم. وی در ادامه گفت استراتژی جدید نظامی ناتو به بهبود چشمگیر قابلیت‌های نظامی ما در شرایط سخت به جای کسب رضایت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مربوط می‌شود.

در ماه آوریل رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کشور‌های عضو ناتو باید دست‌کم دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه‌های نظامی کنند، که چرخش آشکاری نسبت به موضع سال گذشته ترامپ است که گفته بود اعضای ناتو باید ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه‌های نظامی ناتو کنند.

اظهارات دبیرکل ناتو درباره استراتژی نظامی جدید در قبال روسیه در حالی ایراد شد که او پیشتر در روز پنج شنبه در کنفرانس تعهدات دفاعی سایبری در لندن اعلام کرد ناتو در بکارگیری تمامی ابزار‌ها برای پاسخگویی به حملات سایبری تردید نمی‌کند.

روسیه بار‌ها در خصوص افزایش حضور نظامی کشور‌های عضو ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است. همچنین کرملین اعلام کرده مسکو هیچگونه تهدیدی برای دیگر کشور‌ها محسوب نمی‌شود و هیچگاه اقداماتی را که منافع روسیه را در معرض خطر قرار می‌دهد را نادیده نمی‌گیرد. مسکو بار‌ها تاکید کرده ناتو با مطرح کردن ادعا‌های مربوط به افزایش تهدیدات از سوی روسیه، به دنبال افزایش حضور نظامی خود در نزدیکی مرز‌های این کشور است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.