سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی ایستگاه‏ های فرهنگی کودکانه حرم رضوی در شب قدر

اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی به مناسبت لیالی قدر ایستگاه‌های فرهنگی را در نقاط مختلف حرم مطهر رضوی برپا و در آن خدمات فرهنگی کودکانه ارائه می‌کند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی به مناسبت لیالی قدر برای بهره مندی و ترویج معارف دینی ویژه کودکان ایستگاه‌های فرهنگی را در نقاط مختلف حرم مطهر رضوی برپا و در آن مجموعه کاملی از خدمات فرهنگی کودکانه را ارائه می‌کند.

در این ایستگاه‏ها برای عموم کودکان ۴ تا ۱۱ سال برنامه فرهنگی وجود دارد، کودکان می‏توانند از برنامه ‏های نقاشی و مسابقه و شعرخوانی بهرمند شوند و نوجوانان هم در مسابقات فرهنگی شرکت کنند.

در برخی از این ایستگاه‏ها غرفه مشاوره، پاسخگویی شرعی و اعتقادی ویژه بزرگسالان وجود دارد که با استقبال زائران مواجه شده است.

ایستگاه‏های فرهنگی در صحن‌های جامع رضوی، جمهوری اسلامی، باب الهادی (ع)، دارالهدایه و کوثر برپا شده است و غالبا خانواده‏هایی که فرزند کوچک دارند در اطراف آن حضور دارند.

این پایگاه‏ها ویژه شب قدر نوزدهم از ساعت ۱۵:۳۰ آغاز به کار کرد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا ساعت ۱۲ میزبان زائران بود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی حسن‌زاده رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی درباره برپایی این ایستگاه‌ها گفت: ایستگاه‏های فرهنگی کودکانه ۴ سال است که در شب‌های قدر به کودکان خدمات فرهنگی ارائه می‎دهد و هر سال با استقبال گرم این عزیزان مواجه شده است.

وی ادامه داد:هدف اصلی برپایی این ایستگاه‌ها تعلیم معارف دینی و آشنایی کودکان با مفاهیم شب قدر در قالب‌های نقاشی، شعر خوانی، بازی و مسابقه است.
 
رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی گفت:این پایگاه‌ها از ابتدای ماه رمضان فعال بوده، ولی در شب‎های قدر با حضور مربیان بیشتر و بازه زمانی طولانی‌تر میزبان کودکان و نوجوانان است.

حسن‌زاده در پایان افزود: این پایگاه در شب ۲۱ و ۲۳ رمضان دایر خواهد بود و والدین می‎توانند فرزندان خود را به پایگاه بیاورند.
 
انتهای پیام //ف . ک
 

استقبال زائران از ایستگاه‏های فرهنگی کودکانه حرم رضوی در شب‌ قدر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.