سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امامت و رهبری امیرالمومنین علی (ع) ضامن اجرایی برای اسلام / امام علی(ع) آینه تمام عیار مظلومیت بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: پیامبر اکرم (ص) برای چشم‌انداز نظام اسلامی یک ضامن اجرایی قرار داد که آن امامت و رهبری امیرالمومنین علی (ع) و ائمه اطهار (ع) بود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ویژه برنامه مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که با حضور ده‌ها هزار زائر در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه بیان مظلومیت امام علی (ع) از عهده انسان عادی خارج است، گفت: بیان مظلومیت امام علی (ع)، چون فضائل ایشان بسیار زیاد است و به سادگی امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم بدانیم که پیامبر (ص) برای اسلام چه مقدار زحمت کشیدند و در این مسیر چه‌قدر مورد ظلم و آزار قرار گرفتند باید به مظلومیت امام علی (ع) توجه کنیم، چون مظلومیت ایشان آینه تمام عیار مظلومیت رسول خداست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مظلومیت امیرالمومنین (ع) از مظلومیت پیامبر اکرم (ص) ریشه گرفته است، گفت: رسول گرامی اسلام (ص) در حدیثی بر این مهم اشاره می‌کنند که هیچ پیامبری به حد ایشان مورد اذیت و آزار قرار نگرفت.

آیت الله علم الهدی افزود: پیامبر اکرم (ص) برای چشم‌انداز نظام اسلامی یک ضامن اجرایی قرار داد که آن ضمانت اجرایی و چشم‌انداز اسلامی امامت و رهبری امیرالمومنین علی (ع) و ائمه اطهار (ع) بود.

وی ادامه داد: امام علی (ع) در روایتی می‌فرماید اتفاقاتی که بعد از رحلت پیامبر (ص) برای من پیش آمد مرا بین دو راه «صبر» و «اقدام به جنگ» قرار داد که من صبر کردم و این صبر، چون خاری در چشمان بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: وقتی مردم پس از چند سال ناعدالتی‌ها را دیدند به درب خانه حضرت علی (ع) هجوم آوردند تا با ایشان بیعت کنند، البته در همان لحظه هم ایشان را فقط به عنوان یک حاکم عادل می‌خواستند و هنوز به اصل ولایت و امامت حضرت واقف نبودند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه امام علی (ع) در مدت حکومت‌شان تلاش بر نظام‌سازی اسلام داشتند، افزود: منش و رفتار عادلانه امام علی (ع) برای برخی ناخوشایند بود و باعث شد دوباره به ایشان ظلم کنند.

 وی ادامه داد: مظلومیت حضرت علی (ع) پس از شهادت تمام نشد بلکه بعد از آن  واعظان بر منابر و خطبه‌های نماز جمعه ایشان را لعن می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آن روز اگر مردم پای ستون خیمه ولایت حضرت علی (ع) می‌آمدند و مردانه در خط رهبری می‌ایستادند اکنون وضعیت اسلام در سطح جهان بسیار تغییر می‌کرد.

آیت الله علم الهدیدر پایان با اشاره به اینکه مظلومیت امیرالمومنین (ع) و تاریخ ایشان درس عبرتی برای امت انقلابی است، گفت: اگر در گام دوم انقلاب، چون چهل سال ابتدایی، پای ستون خیمه یعنی همان ولایتمداری و رهبری بایستیم یقینا در آینده وضعیت درخشانی خواهیم داشت.
 
انتهای پیام //ف . ک 
 

امام علی (ع) آینه تمام عیار مضلومیت  اسلام بود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.