وی با اشاره به تأثیر زیبایی جلد کتاب در جذب مخاطب و فروش زیاد در آن، بیان کرد: در جامعه ایرانی متاسفانه ظاهرسازی، ظاهرنمایی، ژست های تبلیغاتی و دست سازی ها تاثیر بیشتری بر خرید کتاب از سوی مخاطب دارد.
حاجی آبادی درباره اهمیت جلد کتاب برای ناشران بیان کرد: ناشران حرفهای و با سابقه و ناشرانی که کتاب های زیادی دارند، دنبال برند هستند. در واقع طرح جلد برند آن نشر می شود. به نظر من ناشران حرفهای با داشتن شاخصه هایی سبب می شوند که مخاطب از دور بفهمد با چه کتابی مواجه خواهد بود.
این ناشر در خصوص کمک طراحان جلد کتاب به اقتصاد نشر گفت: فکر میکنم کاری که گرافیک می تواند انجام دهد، این است که محتوای کتاب را در قاب تصویر به مخاطب نشان دهد. به گونه ای مخاطب بداند موضوع و محتوای کتاب مورد نظرش چیست. اغراق و جذب مخاطب با تبلیغات دروغین جواب نمی دهد.
مدیر مسئول انتشارات ققنوس با اشاره به ظاهر یک کتاب خوب، بیان کرد: ظاهر یک کتاب خوب باید استانداردهای لازم و جذابیت هایی را در جلد و صفحه بندی داشته باشد.باید به مخاطب احترام گذاشته شود تا کتاب را به راحتی مطالعه کند. دیدن عنوان کتاب، اسم ناشر، طرح روی جلد کتاب و صفحه بندی و فونت مناسب می تواند مخاطب را در انتخاب بهترین کتاب کمک کند.
حاجی آبادی در خصوص فعالان عرصه تبلیغات کتاب گفت: خود شاعران و نویسندگان در درجه اول در تبلیغ آثارشان نقش دارند. سایت هایی هم هستند که کار اطلاع رسانی را انجام می دهند. تاثیر پخش های کتاب هم زیاد است. گرافیست ها نسبت به آرایش کتاب تاثیرگذار هستند اما در فروش کتاب رسانه هایی مثل رادیو و تلویزیون می توانند در برنامه های مرتبط با کتاب این آثار را تبلیغ کنند.
انتهای پیام/