سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظریف:ظرفیت‌های چابهار می تواند به توسعه و ثبات امنیت منطقه کمک کند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه چابهار و شرق کشور از اولویت‌های وزارت خارجه و سیاست‌های خارجی ایران است و این منطقه برای ما اهمیت زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،   محمدجواد ظریف پس از ورود به چابهار در فرودگاه کنارک اظهار داشت: چابهار می‌تواند به توسعه منطقه و کشور‌های همجوار؛ پاکستان و افغانستان کمک کند.

وی افزود: پیش از سفر به پاکستان فرصت کردم از فرصت‌ها و ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی چابهار بازدید بازدید کنم تا بتوانم اطلاعات بیشتری از این منطقه داشته باشم.

وزیر امور خارجه گفت: توسعه شرق کشور و چابهار می‌تواند در ترانزیت و حمل و نقل نقش مهمی داشته باشد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های چابهار به توسعه و ثبات و امنیت منطقه کمک می‌کند و منطقه ازاد چابهار نیز می‌تواندبرای کشور موثر باشد.

وی تصریح کرد: توسعه چابهار می‌تواند در شبکه حمل و نقل ایران و پاکستان و افغانستان نقش مهم داشته باشد وموجب نزدیکی شرکای ما شود و وزارت امور خارجه نیز تلاش می‌کند از فرصت‌های چابهار بیشتر استفاده کند.

نماینده وزارت امور خارجه در چابهار نیز اظهار داشت: وزیر خارجه از فرصت‌های تجاری اقتصادی و ترانزیتی چابهار دیدن می‌کند و در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان و مدیران بندر و منطقه آزاد به بررسی وضعیت و موقعیت منطقه و فرصت‌های سرمایه گذاری، اقتصادی و تجاری می‌پردازد.


بیشتر بخوانید: وزیر امور خارجه کشورمان وارد بندر چابهار شد


حمیدرضا طوسی افزود: وزیر امور خارجه پس از بازدید از واحد‌های پتروشیمی، فولاد و بنادر شهیدبهشتی و کلانتری چابهار، به پاکستان سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

سفر ظریف به چابهار

برچسب ها: بنادر ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.