بیامو i8 با طراحی آیندهنگرانه و پیشرانه پلاگاین هیبریدی کمی جلوتر از خودروهای هم زمان خود تولید شده، اما گزارشهای جدید حاکی از آن است که نسل بعدی i8 حتی دیدی وسیعتر به آینده دارد. بیامو قصد دارد نسل بعدی این مدل را با پیشرانه تمام الکتریکی عرضه کرده و رقیبی سرسخت برای تسلا رودستر به بازار بفرستد.
همانطور که گفته شد، بیامو i8 فعلی با پیشرانه توروبوشارژ و باتری لیتیومیونی ۱۱.۶ کیلووات ساعتی تولید شده، اما این ویژگیها برای i8 تمام الکتریکی کافی نیست و تماما جایگزین میشود. اطلاعات این مدل هنوز کامل نیست، اما به احتمال فراوان i8 تمام الکتریکی ارتباطی محسوس با مدل Formula E بیامو دارد. فناوریهای بهکار رفته در بیامو Formula E به احتمال فراوان نقشی پررنگ در خودروهای تمام الکتریکی آینده بیامو خواهند داشت.
اگر بیامو این تصمیم خود را عملی کند، پیشبینی میشود در نسل بعدی i8 از سیستم دیفرانسل چهارچرخ به کار رفته در مدل iNext بهره ببرد. همچنین با استفاده از سیستم تمام الکتریکی، دوران چرخهای این مدل نسبت به نسل فعلی i8، افزایش چشمگیری خواهد داشت. بیامو در حال کار برروی باتریهای جامد خود است، فناوری که به احتمال فراوان تا سال ۲۰۲۳ نیز تجاری نخواهد شد، به همین جهت در مدل تمام الکتریکی i8 از باتری لیتیومیونی با حجم بالا استفاده میشود. استفاده از نسل جدید حالت رانندگی خودکار و پیشرفته در این مدل نیز یکی دیگر از برنامههای بیامو است.
البته هنوز این اخبار قطعی نیستند، نسل بعدی i8 ممکن است مجددا با پیشرانه پلاگاین هیبریدی تولید شوند، در این حالت برخی ویژگیهای جدید به این مدل اضافه خواهند شد، به طور مثال پلتفرم i8 بروزرسانیخواهد شد و همچنین با استفاده از چهار یا شش سیلندر، بازدهی و قدرت این مدل افزایش پیدا خواهد کرد. i8 پلاگاین به احتمال فراوان قدرتی معادل ۶۰۰ اسببخار خواهد داشت. بیامو برنامه نهایی خود را برای نسل بعدی i8 در ماههای آینده اعلام میکند و آن زمان خواهیم فهمید که این شرکت میان طرح تمام الکتریکی یا تکرار پیشرانه پلاگاین به کدام سمت حرکت خواهد کرد.
انتهای پیام/