سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۰۰ هزارسیستان وبلوچستانی جامعه هدف طرح ملی فشارخون هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده حدود ۴۰۰ هزار نفر در محدوده شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه جامعه هدف طرح ملی فشارخون هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،دکتر مهران امینی فرد   رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: افزایش نسبت شناسایی و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به پرفشاری خون در کشور، افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامد‌ها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل فشار خون بالا را از اهداف کلی اجرای این طرح ملی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: فشارخون بالا مهمترین عامل مرگ و میر زودرس و ابتلا به بیماری‌های قلبی، کلیوی و سکته مغزی است که متاسفانه جمعیت مبتلایان به این بیماری در سه دهه اخیر سه برابر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: در فشار خون حدود ۴۰ درصد افراد از بیماری خود اطلاع ندارند و از بین ۶۰ درصد افراد مطلع نیز فقط ۲۰ درصد تحت نظر پزشک دارو دریافت می‌کنند.

وی ارتقاء آگاهی مردم درباره فشارخون بالا، ترغیب آنان برای مراجعه به مراکز تعیین شده و اندازه گیری فشارخون و شناسایی و پیگیری افراد دارای فشارخون بالا را از اهداف اجرای این طرح ملی عنوان کرد.

امینی فرد اظهار داشت: این طرح از ۲۷ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۵ تیر ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: جامعه هدف در این طرح افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی هستند که فشار خون آنان پایش و افراد دارای فشار خون بالا برای دریافت خدمات درمانی به سطوح بالاتر معرفی می‌شوند.

امینی فرد گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده حدود ۴۰۰ هزارنفر در محدوه شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه تحت پوشش طرح فشارخون قرار می‌گیرند که پیش بینی می‌شود از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار نفر مبتلا به فشارخون باشند که با شناسایی این افراد می‌توان از افزون بر ۷۰ درصد حمله‌های قلبی و سکته‌های قلبی در منطقه پیشگیری کرد.

انتهای پیام/گ

طرح ملی فشار خون در ایرانشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.