سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۲ هزار بار تماس تلفنی با ۱۲۳ بهزیستی کردستان

معاون اجتماعی بهزیستی کردستان گفت: سال گذشته تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی استان، ۲ هزار و ۵۲۲ بار به صدا در آمد و مداخلات لازم توسط کارشناسان در این بخش به متقاضیان ارایه شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محسن شجاعی گفت: بیشترین موضوع این تماس‌ها اختلافات خانوادگی بود و کودک آزاری، همسرآزاری، تکدی گری و کودکان کار در رده‌های بعدی قرار داشتند.

وی افزود: از مجموع تماس‌های ثبت شده با خط اورژانس استان، مداخله در بحران برای ۶۴۹ نفر انجام شد و ۵۲۵ نفر نیز از خدمات سیار اجتماعی بهره‌مند شدند.

معاون اجتماعی بهزیستی کردستان اضافه کرد: خط تلفن اورژانس اجتماعی خط مداخله است و موضوعی که مطرح می‌شود یا به خط تلفن مشاوره (۱۴۸۰) ارجاع داده می‌شود و یا اینکه در صورت نیاز فرد به مرکز مداخله برای رفع مشکل دعوت خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین در صورت نیاز تیم مددکاری و روان شناسی مرکز به منظور مداخله در مشکل مورد نظر به صورت مستقیم در مکان مورد نظر فرد تماس گیرنده حضور پیدا می‌کنند.

شجاعی گفت: آسیب کودکان، سالمند آزاری، همسر آزاری، فرار از خانه، خودکشی، طلاق، اختلافات شدید خانوادگی از جمله گروه‌های هدفی هستند که با خط تلفن ۱۲۳ تماس گرفته و مشکل خود را مطرح می‌کنند.

وی میزان اطلاع مردم از اقدامات این مرکز را در سال‌های اخیر رو به رشد اعلام و ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی و معرفی بهتر برنامه‌های این مرکز از آسیب‌های جلوگیری شود.

معاون اجتماعی بهزیستی کردستان با اشاره به خدمات سیار اجتماعی این مرکز تاکید کرد: در این بخش، خودرو‌های سیار با حضور روانشناسان و مددکاران اجتماعی در نقاط مختلف شهر مستقر بوده و موضوعاتی که به آنان اطلاع داده شود بعد از حضور در محل پیگیری و نسبت به رفع مشکل اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: حوادث ، خانواده ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.