سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فشار خون علت اصلی مرگ و میر در کاشمر

مدیر مرکز بهداشت کاشمر گفت: در سال گذشته ۴۲ درصد مرگ و میر‌ها در کاشمر به دلیل فشار خون بوده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  مجتبی قائمی مدیر مرکز بهداشت کاشمر در جلسه طرح بسیج ملی کنترل فشار خون گفت: در سال گذشته ۴۲ درصد مرگ و میر‌ها در کاشمر به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است که فشار خون در راس این بیماری‌ها است.

وی ادامه داد: به رغم اینکه انتظار داریم در این شهرستان ۸ هزار و ۴۶ نفر دیابتی داشته باشیم، اما تاکنون ۵ هزار و ۵۱۹ نفر معادل ۶۹ درصد شناسایی شده‌اند که برای آن‌ها پرونده سلامت تشکیل شده است.

مدیر مرکز بهداشت کاشمر گفت: هرچند براساس آمار‌ها باید ۲۲ هزار و ۳۵۱ نفر از جمعیت این شهرستان فشار خون داشته باشند، اما تاکنون ۱۱ هزار و ۵۶۷ مورد معادل ۵۲ درصد شناسایی شده‌اند.

قائمی افزود: با توجه به اینکه در کاشمر ۸۹ هزار و ۴۰۷ نفر جمعیت بالای ۳۰ سال داریم فشار خون جمعیت بالای ۳۰ سال و مادران باردار باید کنترل شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته کاشمر ۳۳۲ مورد سکته مغزی و ۲۵۰ مورد سکته قلبی داشته است.

مدیر مرکز بهداشت کاشمر گفت: در سال ۹۷ این شهرستان ۱۰۵ بیمار دیالیزی که ۸۰ درصدشان زمینه دیابت و فشار خون را داشته است.

قائمی افزود: با توجه به اینکه ۸۰ درصد کسانی که در شهرستان کاشمر سکته مغزی و قلبی کرده‌اند فشار خون داشته‌اند، انتظار داریم در شهرستان کاشمر ۹ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال دیابت و ۲۵ درصد فشار خون داشته باشند.

وی ادامه داد: مرحله عملیاتی بسیج ملی کنترل فشار خون از ۱۷ خردادماه آغاز و تا ۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت که در این مدت افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و کسانی که بیماری کلیوی دارند، می‌توانند برای کنترل فشار خون خود به یکی از واحد‌های بهداشتی و ایستگاه‌های سطح شهر مراجعه کنند.

مدیر مرکز بهداشت کاشمر گفت: حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد افرادی که فشار خون دارند از بیماری خود بی‌اطلاع هستند، همچنین تنها فشار خون حدود ۱۹ درصد افراد کنترل می‌شود.

انتهای پیام//ف. س


بی اطلاعی ۵۰ درصد از مبتلایان به فشارخون از بیماری خود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.