سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک نماینده دموکرات دیگر خواستار استیضاح ترامپ شد

عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا خواستار به راه انداختن پرونده استیضاح دونالد ترامپ به دلیل اقدامات او در ممانعت از فعالیت‌های نظارتی کنگره آمریکا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، الکسندریا اوکاسیو کورتز، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، از اعضای هم‌حزب خود خواست بار دیگر پرونده استیضاح دونالد ترامپ را به راه بیندازند.

این نماینده دموکرات گفت: «فکر می‌کنم زمان آن رسیده است که دست‌کم پرونده استیضاح را بگشاییم ... به عقیده من در این زمینه هیچ گزینه‌ای دیگری به ما داده نشده است». او در ادامه افزود گزارش مولر در مورد دخالت مسکو در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا شاهد خوبی از ممانعت دولت ترامپ از تحقیق و بررسی هیئت اجرایی بوده و این گزارش مستقیما به کنگره اشاره کرده است که دست به کار شود.

کورتز با اشاره به موانعی که کاخ سفید به طور مداوم برای فعالیت‌های نظارتی کنگره به وجود آورده اعلام کرد اقدامات دونالد ترامپ شرایط او را برای استیضاح «بسیار مساعد» ساخته است. او افزود: «به نقطه‌ای رسیده‌ایم که حتی نمی‌توانیم کار خودمان را انجام دهیم و فکر می‌کنم با توجه به میزان شواهد و اقدامات ادامه‌دار بخش اجرایی، زمان آن رسیده است تا به عنوان یک بخش هم رده با دولت، اعمال قدرت کنیم».

این نماینده دموکرات همچنین گفت نمی‌داند که آیا حامیان استیضاح ترامپ اکثریت دموکرات‌های مجلس نمایندگان را تشکیل می‌دهد یا نه، اما شخصاً فکر نمی‌کند مخالفت شدیدی با استیضاح وجود داشته باشد.

به نظر می‌رسد مداخله این نماینده دموکرات فشار‌ها را بر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، که تاکنون در برابر درخواست دموکرات‌ها برای استیضاح ترامپ ایستاده چند برابر کرده است. به اعتقاد پلوسی کارگروه‌های مختلف کنگره باید تحقیقات در خصوص دونالد ترامپ و دولت او را ادامه دهند. این در حالی است که بسیاری از دموکرات‌ها خواستار استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا هستند و لیبرال‌هایی چون کورتز در حال افزایش فشار هستند.

بر اساس قوانین آمریکا، «جلوگیری از اجرای عدالت» می‌تواند به عنوان مبنایی برای استیضاح یک رئیس‌جمهور قرار گیرد. پیش از این یکی از نمایندگان جمهوریخواه، جاستین آماش، نیز خواستار استیضاح دونالد ترامپ شده بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.