سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل مدیریت بحران قم عنوان کرد؛

ایمن سازی خط راه آهن کوه یزدان برای کنترل سیلاب

اوروجی گفت:راه و آهن قم باید نسبت به ایمن‌سازی این خط تدابیر لازم را انجام دهد،تا زمانی که آب جمع شده در این محدوده به قمرود متصل نشود مشکلات ادامه خواهد داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران قم روز چهارشنبه در دومین جلسه شورای فنی قم درسالن جلسات معاونت امور عمرانی گفت:طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان خردادماه همچنان بارندگی‌های پراکنده در قم ادامه پیداکرده و با آب شدن کوه‌های استان بر حجم ورود آب بر سد‌های کوچری و ۱۵ خرداد افزوده خواهد شد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد:گزارش فنی سیلاب استان نهایی شده در این گزارش تمام تحلیل دستگاه‌های استانی در زمینه زمینه‌ها و عوامل وقوع سیلاب موردبررسی قرارگرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیتی که امسال قم در زمینه بارندگی‌ها تجربه کرد برای جلوگیری از بروز سیلاب‌های خسارت آفرین باید پیش‌بینی‌های لازم تا قبل از آغاز فصل آبی جدید صورت بگیرد.

اوروجی با اشاره به حساسیت روستا‌ها در زمینه بروز سیلاب تصریح کرد: در گزارش فنی سیلاب، وضعیت تمام روستا‌های استان به صورت مجزا بررسی و شرایط آن‌ها از حیث تجاوز و فاصله از حریم رودخانه مشخص‌شده است.

وی بیان کرد: با تدابیر انجام‌شده و ایجاد طرح‌های آبخیزداری مؤثر، فقط ۲۰۰ مترمکعب آب بر ثانیه در بارانی‌ترین روز‌ها وارد رودخانه قم شد.

وی ادامه داد: اگر ظرفیت دو سد ۱۵ خرداد و کوچری وجود نداشت، ۴۰۵ مترمکعب آب بر ثانیه در بارندگی‌های اخیر وارد حریم رودخانه قم می‌شد.

اوروجی در ادامه با اشاره به وضعیت خط راه‌آهن محدوده کوه یزدان گفت: راه و آهن استان باید نسبت به ایمن‌سازی این خط تدابیر لازم را انجام دهد، تا زمانی که آب جمع شده در این محدوده به قمرود متصل نشود مشکلات کنونی ادامه خواهد داشت.

استان قم طی فروردین‌ماه سال جاری همچون سایر مناطق کشور، به دلیل بارش شدید باران، چندین بار با هجوم سیلاب در مسیر رودخانه قمرود و سایر رودخانه‌های استان مواجه شد.

سیل در نخستین روز‌های سال جاری منجر به خسارت‌های جانی و مالی در برخی از نقاط کشور شد.

انتهای پیام /ح

تدابیر لازم برای کنترل سیلاب احتمالی درقم باید اندیشیده شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.