سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش‌های بهاری در برخی نقاط استان یزد سیل راه انداخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: بارش‌های بهاری در برخی نقاط استان سبب جاری شدن روان آب در تعدادی از رودخانه‌های فصلی شد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، هادی هادی نسب مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: بارندگی‌های روز های گذشته در برخی نقاط استان سبب جاری شدن روان آب در تعدادی از رودخانه‌های فصلی شد.

وی افزود: روان آب‌ها در روستا‌های ده بالا و طرزجان تفت  موجب تخریب و مسدود شدن بخشی از جاده ده بالا شد و خسارت‌هایی را به جاده‌ها و تاسیسات راه‌های روستای هفتهر به روستای سرو از توابع شهرستان اردکان وارد کرد.

هادی نسب گفت: میزان خسارت وارده هنوز مشخص نیست، کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان یزد زیان وارده را برآورد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هم اینک مسیر بازگشایی شد و رفت و آمد مردم ادامه دارد، بیان کرد: در حال حاضر مشکلی از لحاظ رفت و آمد در سایر مسیر‌های این بخش وجود ندارد.

هادی نسب ادامه داد: بارندگی‌های شب و روز گذشته در ندوشن، باعث جاری شدن سیلاب در رودخانه‌های فصلی ،مسیل، این شهر، فعال شدن آبشار‌ها و چشمه سار‌ها و آبگیری سدها، بند‌های خاکی، گوراب‌ها و سنگ آب‌های منطقه شد.

ثبت ۴۳ میلی متر بارندگی در هفتهرمیبد

سید عباس میرحسینی کارشناس اداره کل هوا شناسی استان یزد گفت: در ایستگاه‌های حاجی آباد زرین، باغستان ده بالا، چادرملو، عقدا، فخرآباد و مزرعه آقا به ترتیب ۳۵، ۲۰، ۱۸.۵، ۱۸.۳، ۱۷ و ۱۶.۳ میلی متر بارندگی گزارش شد.
وی از ثبت ۴۳ میلی متر بارندگی در ایستگاه باران سنجی هفتهر میبد در ۲۴ ساعت گذشته خبر دادو گفت: بارش‌های شب گذشته در میبد شدت گرفت و باعث جان باختن دو شهوند میبد‌ی شد.

جان باختن دو کودک در براثر سیل در میبد

سرهنگ سید محمدطاهر موسوی فرمانده انتظامی شهرستان میبد گفت: شب گذشته بر اثر بارندگی و وقوع سیل، خبر غرق شدن یک خانواده در مسیر روستای، درین، از توابع شهرستان میبد به پلیس اعلام که بلافاصله ماموران در محل حاضر شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران پلیس و یگان‌های امدادی در محل حادثه و بررسی‌های لازم، مشخص شد خودروی سواری پراید حامل اعضای این خانواده ۴ نفره که در مسیر روستای درین به سمت میبد در حال حرکت بوده به علت جاری شدن سیل دچار حادثه می‌شود.

وی گفت: در این حادثه یک پسر بچه ۳ ساله و خواهر ۱۲ ساله اش که همراه پدر و مادر خود از خودرو پیاده شده بودند و قصد عبور از سیلاب را داشتند غرق شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد از مردم خواست با توجه به گرم بودن هوا و رگباری شدن بارش‌ها احتمال جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر از توقف در کنار رودخانه و مسیر سیلاب‌ها خود داری کنند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.