سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونق گردشگری در نصف جهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از افزایش ۲۰ درصدی گردشگران خارجی استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه امسال، ورودی گردشگران خارجی از ۱۰ کشور به استان اصفهان، بیش از ۱۰۸ هزار و ۵۰۰ نفر بوده گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین تعداد گردشگر ورودی امسال به اصفهان از کشور‌های فرانسه، آلمان، اسپانیا و ایتالیا بوده است. افزود: با توجه به توسعه بوم گردی در استان، امسال حدود ۱۵ درصد گردشگران خارجی از اقامتگاه‌های بوم گردی شرق، بویژه خوروبیابانک استفاده کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به فعالیت ۳۵۰ واحد اقامتی بوم گردی در استان و جایگاه رتبه اول کشوری در این زمینه اشاره کرد و گفت: در این اقامتگاه‌ها میهمانان با شیوه سنتی زندگی در آن محل آشنا شده و با استفاده از غذا‌های سنتی و امکانات محلی به ویژه روستایی در محیطی طبیعی اوقات خود را سپری می‌کنند.

استان اصفهان به عنوان قطب گردشگری کشور، پارسال میزبان افزون بر ۴۷۰ هزار گردشگر خارجی بود. این استان علاوه بر هزاران جاذبه طبیعی، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن، شامل میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجدجامع، قنات‌های وزوان، مزدآباد میمه و مون اردستان به ثبت جهانی رسیده است.

انتهای پیام/ی



رتبه اول اصفهان در واحد‌های اقامتی بومگردی در کشور

برچسب ها: گردشگری ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.