سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضاء تفاهم نامه محیط زیست و پژوهشکده دانشگاه فردوسی مشهد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تفاهم نامه همکاری بین اداره کل حفاظت محیط زیست استان و پژوهشکده دانشگاه فردوسی مشهد به امضاء طرفین رسید.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی  مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در مراسم تبادل این تفاهم نامه گفت: به دلیل ضرورت برقراری ارتباط منظم، سازمان‌یافته و تعامل بیشتر نهاد‌های دانشگاهی و اجرایی این تفاهم نامه همکاری مشترک به منظور تبدیل یافته‌های علمی و پژوهشی به راهبرد و ابزاری برای اجرا در حفاظت از محیط زیست، به امضاء رسید.

وی ضمن اشاره به اینکه خراسان رضوی با جغرافیای گسترده و تنوع اقلیمی، ژنتیکی، گیاهی و جانوری، نیازمند مطالعات بیشتر و جدی تری در حوزه‌های تخصصی محیط زیست است تصریح کرد:  این تفاهم نامه با هدف تبادل دانش، یافته‌های نوین علمی و تجربیات بین دانشگاه و این اداره کل و هدایت تولیدات علمی و تحقیقات در پژوهشکده علوم گیاهی و طرح‌های پژوهشی اعضای هیأت علمی و پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت کاربرد در حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی به امضاء رسید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بستر‌سازی برای ایجاد و توسعه فناوری و تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی در حوزه حفاظت محیط زیست را از دیگر اهداف این تفاهم نامه همکاری است.
 
همتی افزود: هم پوشانی و هم افزایی طرفین در بهره مندی از توان فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، ایستگاه‌های تحقیقاتی و امکانات مناطق چهارگانه، کتابخانه‌ای، ارتباطات بین‌المللی وداده‌های قابل استفاده در تحقیقات از خروجی‌های این همکاری مشترک خواهد بود.

وی  تصریح کرد: حمایت از ایده‌های نو، تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و تدوین دانش فنی در حوزه‌های تخصصی مرتبط و نیز توسعه روش‌ها، معیار‌های جدید و هدایت تلاش‌ها به سمت توسعه قابلیت‌ها و حل مسائل نوین مرتبط با محیط زیست و تنوع زیستی را در فهرست اولویت‌های اجرایی دوطرف می باشد.


مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: همکاری در تعریف موضوع و اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در حوزه پژوهش‌های بنیادی و کاربردی و فناوری در راستای شناخت تنوع زیستی گیاهی و حفاظت از محیط زیست طبیعی و انسانی به صورتی سازمان یافته با تعامل و همفکری محیط زیست و دانشگاه انجام خواهد شد.

همتی افزود: پژوهشکده دانشگاه فردوسی مشهد طی این تفاهم نامه، انجام مطالعات بنیادی و بوم شناختی بر روی گیاهان نادر و در خطر انقراض استان خراسان رضوی و تکثیر و اهلی‌سازی آن‌ها با روش‌های حفاظت در زیستگاه (in situ) و خارج از زیستگاه طبیعی (ex situ) با بهره گیری از فناوری‌های نوین را به سرانجام خواهد رساند و این اداره کل نیز از حضور دانشجویان برای کارآموزی و کارورزی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خدمات علمی و فناوری در یافته‌های پژوهشی در رابطه با نیاز‌ها و اولویت‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان حمایت خواهد کرد.

وی همچنین تصریح کرد:  به منظور تحقق اهداف تفاهم نامه و تسریع در تصمیم‌گیری‌ها، کارگروه مشترک چهار نفره شکل خواهد گرفت و در صورتیکه اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک به دانش فنی یا اختراع منتهی شود، مالکیت معنوی آن به‌صورت مساوی به طرفین تعلق خواهد داشت.

انتهای پیام//ف.غ
 

توسعه فناوری و تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی از اهداف این تفاهم نامه است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.