سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی تولید ۵۷۰ تن عسل در آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از پیش بینی تولید ۵۷۰ تن عسل امسال در این شهرستان خبر داد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به فعالیت ۵۸ هزار و ۶۷۹ کلنی زنبور عسل دراین شهرستان گفت: میانگین تولید عسل درهر کندو بمیزان ۳۰۰/۱۰ کیلوگرم است.

وی با اشاره به اتمام سر شماری کلنی‌های زنبور عسل گفت: جایگاه مازندران بویژه آمل با برخوردی از کشت محصولاتی مانند کلزا، وجود باغات مرکبات، پوشش جنگلی دامنه دار و وجود ارتفاعات ییلاقی مستعد با انواع گونه‌های مرتعی و گیاهان داروئی زمینه فعالیت ۸۲۴ نفر فعالین پرورش زنبور عسل را در شهرستان مهیا کرده است .

وی تولید این مقدار از عسل در شهرستان آمل را محصول تلاش و تجارب حرفه‌ای بهره برداران و ارتقاء سطح دانش فنی بواسطه مشارکت در دوره‌های آموزشی و تعامل تنگاتنک با کارشناسان اداره تولیدات دامی و شرکت تعاونی زنبورداران دانست.

وی افزود: فعالیت در زمینه زنبور داری از پتانسیل بالایی برخوردار است و بعنوان یک فرصت در ایجاد شغل باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی گفت: فعالیت در زمینه زنبورداری علاوه بر ایجاد اشتغال مولد و تولید انواع فرآورده‌های غذایی و دارویی مانند عسل، گرده، ژل رویال و موم ،با حفظ تنوع زیستی گیاهی و باروری انواع گونه‌های مرتعی و جنگلی موجب افزایش باردهی محصولات کشاورزی می‌گردد.
انتهای پیام/س
 

فعالیت بیش از ۵۸ هزار کلنی زنبورعسل در آمل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.