سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت مناسب اهدای عضو در مازندران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اهدای عضو در مازندران و در کل کشور و به لحاظ رنکینگ جهانی وضعیت مناسبی است.

قاسم زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره اینکه بابل در تعداد اهدای عضو پیوندی دراستاندارد pmp رتبه ۱۷، و اینکه رتبه کشور در رنکینگ جهانی در جایگاه ۲۶ قرار دارد، گفت:در استان در دو دانشگاه علوم پزشکی ۲ واحد شناسایی برای اهدا عضو فعال است.

وی افزود:اهدا در افرادی انجام می‌شود که که نیازمند پیوند در ارگان‌هایی مانند کلیه ها، ریه‌ و کبد هستند و دهنده عضو هم کسانی هستند که دچار مرگ مغزی شده اند.

وی با اشاره به اینکه مرگ قلبی یا به اصطلاح مرگ در واقع پایان زندگی است افزود:اما مرگ مغزی برای کسانی که نیازمند اهدا عضو هستند در واقع آغاز زندگی اشت.

وی گفت:افرادی که دچار مرگ مغزی شده اند این قابلیت را دارند که بتوانند ۸ ارگان از بدن خاکسپاری نشود و در بدن افرادی که نیازمند هستند قرار بگیرد و به آن‌ها زندگی دوباره ببخشد.

وی افزود: ساده‌ترین راه برای افرادی که آمادگی اهدای عضو را را دارند ارسال کد ملی به شماره پیامکی ۳۴۳۲ است.

وی گفت:بعد از ارسال پیامک برای آن‌ها کارت اهدای عضو صادر می‌شود که به معنای اتمام کار نیست.
 
قاسم زاده افزود:از لحاظ قانونی افرادی که دچار مرگ مغزی شده اند اولیای دم فرد باید رضایت خود را برای اینکه فرد اعضای خود را اهدا کند لازم است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در واقع کارت اهدای عضو به معنای پشتوانه قانونی برای اهدای اعضای فرد است که به معنای آمادگی و نیت پاک فرد برای اهدای اعضای بدنش به افراد دیگر است.

لازم به ذکر است ۳۱ اردیبهشت ماه، به نام روز «اهدای عضو، اهدای زندگی» نامگذاری شده است.
انتهای پیام/س
 
 

اهدای عضو ، اهدای زندگی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.