سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغالزایی برای ۸ هزار نفر با آموزش صنایع دستی کرمان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت:پارسال برای ۸ هزار نفر در حوزه صنایع دستی اشتغال زایی شده و به ۷۰۰ نفر از صنعتگران صنایع دستی بیش از ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در سال ۱۳۹۷ بیش از ۶۵۰۰ نفر در دوره‌های مقدماتی و پیشرفته آموزش صنایع دستی شرکت کردند.

وی به صدور ۵۵۲ پروانه تولید انفرادی صنایع دستی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این زمینه ۲ هزار و ۱۷۵ فقره پروانه تولید نیز تمدید شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان عنوان کرد: در سال ۱۳۹۷ برای دو کارگاه مجوز صادر و پروانه سه کارگاه دیگر نیز تمدید شده است.

فرخی با بیان اینکه در سال گذشته برای ۸ هزار نفر در حوزه صنایع دستی اشتغال زایی شده است، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۷ به ۷۰۰ نفر از صنعتگران صنایع دستی بیش از ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده است.

وی به حضور هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان کرمان در نمایشگاه‌های ملی و استانی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: حضور در نمایشگاه بین المللی عیدانه و نمایشگاه‌های سراسری استان‌های تهران، اصفهان، شیراز و ... از جمله فعالیت‌های معاونت صنایع دستی در سال ۱۳۹۷ بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در پایان اظهار کرد: یازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی استان کرمان نیز در سال گذشته برگزار شد که در این نمایشگاه در قالب جشنواره صنایع دستی و گردشگری هنرمندان و صنعتگران ۳۱ استان کشور حضور داشتند.

انتهای پیام/ی

آموزش صنایع دستی به ۶۵۰۰ نفر در استان کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.