سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تعداد اهداکنندگان عضو در شمال شرق کشور

افزایش تعداد اهداکنندگان عضو در شمال شرق کشور، به دنبال برنامه ریزی و اقدامات انجام شده برای جلب رضایت خانواده‌های بیماران مرگ مغزی حاصل شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر عبدالله خالقی مسئول فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت ۳۱ اردیبهشت روز اهدای عضو گفت: تعداد بیماران مرگ مغزی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد در سال ۱۳۹۴ به میزان ۵۴ نفر بود که این تعداد در سال ۱۳۹۷ به ۱۲۳ نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: این افزایش به دنبال برنامه ریزی و اقدامات انجام شده برای جلب رضایت خانواده‌های بیماران مرگ مغزی حاصل شده است.

مسئول فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ۲ ماه امسال اعضای بدن ۲۶ بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شده است.

خالقی افزود: در حال حاضر اسپانیا با ۸۶ درصد بیشترین تعداد رضایت خانواده بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو را در جهان به خود اختصاص داده است و این رقم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۶۰ درصد است که میزان قابل قبولی می‌باشد.

وی ادامه داد: مشکل این است که برخی فکر می‌کنند احتمال بازگشت بیمار مرگ مغزی شده آنان به زندگی وجود دارد بنابراین باید این اطمینان را به خانواده‌های بیماران مرگ مغزی داد که اعلام و تایید مرگ مغزی در قالب فرآیند دقیق پس از معاینه ۱۰ پزشک متخصص و مسئول انجام می‌شود.

مسئول واحد هماهنگی اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۸۰۰ نفر در لیست انتظار پیوند کلیه در این دانشگاه قرار دارند که ۲۰۰ نفر آنان آماده پیوند می‌باشند.

خالقی افزود: تعداد افراد لیست انتظار پیوند کبد، قلب و ریه کمتر است چرا که این بیماران اغلب به دلیل نبودن عضو برای پیوند جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام //ف . ک
 

افزایش ۲و نیم برابری اهدای عضو در شمال شرق کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.