سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باید اهتمام ویژه‌ای به زبان فارسی شود

شاعر کشورمان گفت باید در رسانه‌ها و مدارس اهتمام ویژه‌ای به زبان فارسی شود و این امر با جدیت دنبال شود.

اسماعیل امینی شاعر کشورمان در خصوص دیدار رهبر معظم انقلاب با شاعران  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با شاعران درباره شعر، اهمیت آن و اینکه شعر همواره در خدمت حکمت، اخلاق و معنویت بوده است، نکاتی را بیان کردند و فرمودند این سخن که اگر شعر بیانگر تعهد معنوی انسان باشد، شعاری و نشان دهنده نا آگاهی شخصی است که این سخن را بر زبان می‌آورد.

وی ادامه داد: در طول تاریخ ادبیات شعر متعهد، شعری است که در خدمت معنویت باشد، خط اصلی شعر فارسی بوده و بسیار هم رشد داشته و در سال‌های بعد از انقلاب هم شاهد این نوع شعر بوده ایم.

امینی در خصوص اهمیت شعر و اینکه جزئی از معجزات الهی است، بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند شعر عالی‌ترین نوع بیان و شاید در خلقت هم عالی‌ترین مخلوق خدا است.

وی با اشاره به بخش دیگری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایشان درباره اهمیت زبان فارسی نیز تاکید و ابراز نگرانی کردند و فرمودند صیانت از زبان فارسی قرن‌ها به دست بزرگان ما به ویژه شاعران برجسته انجام شده و به دست ما رسیده، اما امروز نسبت به آن بی‌توجهی می‌شود. ایشان از بی‌توجهی رسانه‌ها به زبان فارسی نیز گلایه داشتند و فرمودند این وظیفه همه ما است که نسبت به زبان فارسی اهتمام داشته تا جلوی ورود واژگان بیگانه گرفته شود و باید مراقب زبان فارسی باشیم.

امینی در خصوص وظیفه شاعران در صیانت از شعر و زبان فارسی گفت: شاعران باید مطالعات گسترده در متون قدیمی و معاصر داشته تا اطلاع و اشراف زیادی بر زبان فارسی داشته باشند. رهبر انقلاب هم فرمودند سرود‌های انقلابی بسیار شکوهمند بود، ولی با گذر زمان این اهتمام به شعر از بین رفته و این امر سبب می‌شود تا جوانان ما فکر کنند که زبان فارسی همین اشعار نامناسب است. باید در رسانه‌ها و مدارس اهتمام ویژه‌ای به زبان فارسی شود و این امر با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: رمضان 98 ، رهبر انقلاب ، شعر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.