سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قیمت خرید تضمینی هر کیلو کلزا در استان زنجان ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال اعلام شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلو کلزا در استان زنجان ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال اعلام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، عامری مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: همزمان با آغاز برداشت قیمت خرید هم اعلام شد و تلاش بر این است که بهای محصول خریداری شده از کشاورزان استان به موقع و در اسرع وقت پرداخت شود.

عامری افزود: سطح زیرکشت سال جاری کلزا در استان یک هزار و ۵۰۰ هکتار است که به دلیل خسارات سرما و سیل سطح قابل برداشت کلزا به یک هزار و ۱۵۰ هکتار کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: اوکاپی، نپتون، گابریلا و هایولا ۴۸۱۵ ارقام کشت شده کلزا دراستان هستند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش بر ۲ هزار و ۳۲۰ تن کلزا در استان برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد افزایش خواهدداشت.

دانه گیاه روغنی کلزا حاوی ۴۰ تا ۴۸ درصد روغن و کنجاله آن حاوی ۳۵ تا ۴۰ درصد پروتئین است، روغن کلزا به دلیل ترکیب مناسب اسید‌های چرب غیراشباع و داشتن پایین‌ترین میزان اسید‌های چرب اشباع (حدود ۷%) جزو با کیفیت‌ترین روغن‌های خوراکی است و کنجاله کلزا نیز به عنوان یکی از مناسب‌ترین منابع در تغذیه دام و طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گفتنی است ؛کشت کلزا همچنین سبب افزایش مواد آلی خاک و بهبود حاصلخیزی خاک می‌شود.
 
انتهای پیام/ن
 

سطح زیرکشت سال جاری کلزا در استان یک هزار و ۵۰۰ هکتار است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.