سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح ساماندهی مطبق رودخانه‌ای در مشهد

در قالب این طرح بستر رودخانه با در نظر گرفتن خطرات احتمالی و بر اساس دوره برگشت‌های مختلف سیلاب، طبقه بندی شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا طاهری قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی امروز گفت: شهرداری این طرح را در رودخانه چهل بازه مشهد اجرا کرده است. 

 
 وی ادامه داد: در قالب این طرح بستر رودخانه با در نظر گرفتن خطرات احتمالی و بر اساس دوره برگشت‌های مختلف سیلاب، طبقه بندی شده است.

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: این طرح ابتکاری و خلاقانه با تایید وزارت نیرو به زودی در رودخانه کشف رود مشهد اجرا می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه طول رودخانه چهل بازه مشهد ۲۰ کیلومتر است افزود: در اجرای طرح یاد شده ۶ کیلومتر از بستر این رودخانه به صورت یک رود پارک درآمده است.

وی ادامه داد: این رود پارک که در وسعت ۱۰ هکتار حد فاصل ضلع جنوبی پل نمایشگاه بین المللی تا پل شهید ستاری واقع شده دارای فضای سبز، استخر، آبشار، نیکمت و آلاچیق است.

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: مطالعات این طرح به علت پیچیدگی‌های خاص، ۱۰ سال طول کشید و بخشی از آن در سال ۹۶ با هزینه ۲۰۰ میلیارد آغاز شد.

طاهری با اشاره به تغییر نام بوستان چهل بازه به رودپارک چهل بازه افزود: نامگذاری رودپارک‌ها در راستای فرهنگ سازی و توجه بیشتر به رودخانه‌ها و خطرات سیلاب مطرح است.
 
انتهای پیام // ف. ک

نامگذاری رودپارک‌ها برای فرهنگ سازی و خطرات سیلاب

برچسب ها: شهرداری ، وزارت نیرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.