سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اداره املاک وقفی استان کرمان با ۷۰۰ متولی

مدیرکل اوقاف مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: قریب به ۷۰۰ متولی در استان تولیت اداره املاک وقفی را عهده دار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: شرط اول و اصلی خدمت به وقف امانت داری است و اگربه درستی به این وظیفه مهم عمل نشود مسئولیت در این حوزه غیرشرعی است.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان کرمان گفت: توانایی حراست، حفظ اراضی موقوفه و آبادانی آن در راستای نیات واقف از مهمترین وظایف متولی در قبال اداره موقوفه است.

تدینی به وقفی بودن بیش از ۶۰ درصد اراضی شهر کرمان اشاره و تصریح کرد: متاسفانه با توجه به این حجم املاک موقوفه در استان، اما نسبت به توسعه و عمران موقوفات بی توجهی‌هایی صورت گرفته و جلوه نامناسبی از این سنت حسنه در جامعه به چشم گذاشته که با روحیات معنوی و کاربردی وقف سازگار نیست.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی اوقاف نشر معارف اسلامی است، افزود: وقف پشتوانه اقتصادی دین است و اصل امانتداری در ملک وقف در درجه اول حفظ اصل موقوفه و بعد توسعه آن در جهت اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش است.

حجت الاسلام تدینی گفت: با توجه به گستردگی حوزه موقوفات و حوزه مدیریتی در اماکن متبرکه، استفاده از ظرفیت‌های مردمی با انتصاب امین برای موقوفات یکی از اقدامات امسال سازمان اوقاف است.

وی با اشاره به راه اندازی دفتر رسیدگی به امور متولیان موقوفات استان هدف از راه اندازی این دفتر را حلقه اتصال بین اوقاف، مستاجران و موقوفات بیان تصریح کرد: اطلاعات مربوط به حوزه کار متولیان و موقوفات در این دفتر ثبت و مشخص می‌شود و ضمن بررسی مشکلات موقوفات، پاسخ گویی ارباب رجوع و گردش کار سرمایه گذاری موقوفات تسهیل شود.

مدیرکل اوقاف کرمان با بیان اینکه قریب به ۷۰۰ متولی در استان تولیت اداره املاک وقفی را عهده دار هستند، تصریح کرد: باید از این ظرفیت مهم برای بهره وری و توسعه موقوفات استفاده شود.

انتهای پیام/ی

قریب به ۷۰۰ متولی در استان کرمان تولیت اداره املاک وقفی را عهده دار هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.