سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان

معاون حفظ و نباتات جهاد کشاورزی زنجان گفت: عملیات مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان انجام شده است.

مجید بلالی معاون حفظ و نباتات جهاد کشاورزی زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، با اشاره به آفت سن گندم در برخی از مزارع استان زنجان گفت: در حال حاضر مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان اجرا شده است.

وی افزود: براساس برآورد‌های انجام شده توسط جهادکشاورزی زنجان پیش بینی می‌شود امسال در سطح ۱۰ هزار هکتار علیه سن مادر و ۷۰ هزار هکتار علیه پوره سن عملیات مبارزه انجام خواهد شد.

معاون حفظ و نباتات جهاد کشاورزی زنجان با اشاره به اینکه بازدید مستمر مزارع و اطلاع رسانی زمان دقیق می‌تواند ازبروز بسیاری از خسارت‌ها به محصولات کشاورزی جلوگیری کند گفت:پایش مزارع گندم و جو استان زنجان با جدیت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر ۱۵۰  پرسنل و کارشناسان کشاورزی و مدیریت حفظ نباتات استان ۴۶ نفر نیز از شبکه بخش مراقبت خصوصی وظیفه رصد و پایش عوامل خسارت زای مزارع را بر عهده دارند.

بلالی تاکید کرد: کشاورزان در پایش مزارع گندم خود درباره سن گندم مادر جدیت داشته باشند و در صورت مشاهده در اولین فرصت نسبت به سمپاشی اقدام کنند.
 
وی با اشاره به اینکه استان زنجان در مبارزه با سن و پوره گندم را جزو استان‌های پیشرو در کشور است گفت: استان زنجان سال گذشته در مبارزه با سن گندم در کشور و به لحاظ پاکی گندم رتبه سوم را کسب کرد و امیدواریم امسال نیز این اتفاق بیفتد.
 
انتهای پیام/ن
 

انجام عملیات مبارزه با سن گندم در مزارع استان زنجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.