سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان کل آمریکا: کنگره می‎خواهد ترامپ را پادوی قانونگذاران کند

دادستان کل آمریکا در مصاحبه‌ای ضمن انتقاد از موضع کنگره در قبال کاخ سفید اعلام کرد قانونگذاران آمریکایی قصد تضعیف رئیس‌جمهور این کشور را دارند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ویلیام بار، دادستان کل آمریکا با دفاع از تصمیمات خود در خصوص تحقیقات بی‌شمار کنگره درباره کاخ سفید، گفت کنگره قصد تضعیف دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را دارد.

دادستان کل آمریکا در مصاحبه‌ای با نشریه وال استریت ژورنال گفت: آنچه وب سایت‌های خبری با عنوان «موضع تهاجمی» من در برابر تحقیقات بی‌شمار کنگره درباره دونالد ترامپ و تیم او یاد کردند ناشی از نگرانی من در خصوص آسیب احتمالی به نهاد ریاست جمهوری آمریکا است.

او در ادامه گفت: احساس می‌کنم قوانین به نحوی تغییر کرده اند تا به ترامپ آسیب بزنند و فکر می‌کنم این موضوع برای ریاست جمهوری نیز مضر خواهد بود. کنگره در تلاش است تا قدرت ریاست جمهوری را تضعیف کند و رئیس جمهور را به پادویی برای قانونگذاران تبدیل کند.

دادستان کل آمریکا گفت تضعیف قوه مجریه در این سطح سبب آسیب پذیری این کشور خواهد شد.

به دنبال گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا، بار یک خلاصه ۴ صفحه‌ای را از گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای مولر منتشر کرد. قانونگذاران کنگره آمریکا از این اقدام دادستان کل به شدت انتقاد کردند. بار پیشتر بیش از چهار ساعت در مقابل کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در برابر انتقاد دموکرات‌ها درباره تصمیمش در خصوص رها سازی ترامپ از پیگرد قضایی و مقصر دانستن مولر برای دست نیافتن به نتیجه‌ای در این موضوع از خود دفاع کرد.

چندین دموکرات در سنا خواستار استعفای بار هستند. دموکرات‌ها بار‌ها بار را متهم کرده‌اند که تلاش می‌کند از رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه که می‌خواهد در انتخابات آتی نیز برنده شود، حفاظت کند. آن‌ها این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا دو روز پس از آنکه گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای مولر در ماه مارس به دست بار رسید این گونه نتیجه‌گیری کرد که ترامپ به طور غیرقانونی تلاش نکرده است از تحقیقات ۲۲ ماهه ممانعت کند.

 ویلیام بار در دوران ریاست جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز دادستان کل این کشور بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.