سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تابش در جمع خبرنگاران:

برخورد جدی تعزیرات با شرکت‌های احتکارکننده خرما در استان‌های بوشهر و کرمان

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از برخورد جدی تعزیرات با شرکت‌های احتکارکننده خرما در استان‌های بوشهر و کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حاشیه بیست و چهارمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، اظهار کرد:امشب ما در جلسه موضوع تعریف شبکه جدید در قالب سامانه جامع تجارت را مطرح کردیم و وزیر کشور تذکرات لازمی در این زمینه عنوان کردند.

تابش با اشاره به آخرین قیمت خرما، تصریح کرد: برای موضوع خرما از بهمن ماه سال گذشته سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هشدار‌های لازم را به سازمان تامین کنندگان اعلام کرد که قیمت‌ها افزایش می‌یابد و آن را متعادل کنند؛ آن‌ها نیز قول دادند که قیمت‌ها را برای مصرف کننده متعادل کرده و برای مردم عرضه کنند؛ ولی متاسفانه این اتفاق نیافتد و بنده شخصا در کرمان و بوشهر حضور داشتم، در بم قیمت خرمای مضافتی ۲۲۵۰۰ تومان بود که این خرما امروز در مناطق ۲۲ گانه تهران به قیمت ۲۵ هزار تومان خرمای مضافتی برای روزه داران و مصرف کنندگان عرضه می‌شود.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه در بوشهر و کرمان شرکت‌های احتکارکننده شاهد بودیم، بیان کرد:به سرعت در حال فرستادن پرونده‌ها به تعزیرات هستیم.

وی بابیان اینکه واردات شکر آغاز شده است، تصریح کرد: از مهرماه سال گذشته سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هشدار‌های لازم را به لحاظ وظیفه نظارتی داد، تا شاهد افزایش قیمت و اختلال در بازار شکر نباشیم. همچنین در بحث شکر شاهد احتکار‌هایی بودیم که با آن‌ها مقابله شد.

تابش ادامه داد: برخی واحد‌ها بر اساس معیار‌های تعزیراتی و صنفی متاسفانه کاهش عرضه را داشتند و یا کالا‌ها را گران عرضه می‌کردند که این موضوعات پیگیری شد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به موضوع برنج خاطر نشان کرد: برنج داخلی توسط سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان قیمت‌گذاری شد و این قیمت از سوی سازمان‌ها در حال آنالیز بوده که در آینده نزدیک نتیجه اقدامات خود را برایمان ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.