سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس هیئت مدیره کشتیرانی مطرح کرد؛

پیگیری معضلات حق پرچم کشتی‌ها و مسائل ارزی از سال گذشته

رئیس هیئت مدیره کشتیرانی گفت: مشکلات بخش کشتیرانی از جمله کرایه حق پرچم و مسائل ارزی از سال گذشته در حال پیگیری و بخشی از آن برطرف شده است.

به گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  مجمع ملک رئیس هئیت مدیره انجمن کشتیرانی با اشاره به اینکه انجمن کشتیرانی تلاش بسیار زیادی کرده که با اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن و همچنین سازمان بنادر و دریا نوردی و سایر سازمان‌های دولتی تعامل بسیار نزدیکی داشته است گفت: برقرای ارتباط و تعامل با این سازمان‌ها زمینه ساز ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های انجمن می‌شود.

و‌ی توضیح داد: پیگیری معضلات و مسائل مربوط به اخذ هزینه THC، مسائل مربوط با ۱۰ درصد کرایه حمل ناوگان خارجی (حق پرچم) و نهاد حاکمیت، پیگیری مسائل ارزی و پیگیری مشکلات و موانع این حوزه و توقف کشتی‌ها از جمله مسائلی است که در این بخش پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری جلسات منظم و بازدید از بنادر‌های شمالی و جنوبی کشور از دیگر اقدامات انجمن در سال گذشته بود.

ملک با بیان اینکه مراکز لجستیک کشور مشکلات بسیار زیادی داشته است تاکید کرد: با برگزاری جلسات مختلف در سازمان بنادر و دریا نوردی و تاکید آخوندی وزیر راه وشهرسازی سابق مبنی بر نبود زیر ساخت‌های لجستیکی درنهایت موفق شدیم برای ارتقای این بخش معاونت حمل ونقل را در وزارت راه وشهرسازی ایجاد و آیین نامه مراکز لجستیکی را تصویب کنیم.


بیشتر بخوانید: حل مشکلات بیمه و مالیات شرکت‌های کشتیرانی در آینده نزدیک


وی همچنین از برگزاری جلسات مختلف با وزیر اقتصاد و همچنین وزیر حمل ونقل افغانستان خبر داد و گفت: برای ارتقای کیفیت خدمات و همچنین تکمیل تجهیزات بندر چابهار جلسات مختلفی در این باره برگزار کردیم.

ملک افزود: چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است، و خوشبختانه از تحریم‌ها خارج است بنابراین باید با تکمیل تجهیزات و سرویس دهی به این بندر بتواینم آن را به رونق برسانیم.

وی در پایان گفت: سازمان بنادر با تخفیف ۵ درصد به شناور‌های کانتینری جهت حمایت از بخش خصوصی ورونق در این بخش انجام داده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.