سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کولیوند در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

استفاده صندلی کودک در خودروها اجباری شد/ ضرورت فرهنگسازی این مسئله در خانواده‌ها

رئیس کمیسیون شورا‌ها به تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود پرداخت.

محمد جواد کولیوند، رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون اظهار کرد: در جلسه امروز اصلاح ماده ۱۹ قانون راهنمایی و رانندگی که به موضوع الزامی کردن صندلی کودک اختصاص دارد، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: نظر اکثر نمایندگان این بود که به جای تعیین جرم برای عدم استفاده از صندلی کودک این موضوع باید در میان خانواده‌ها فرهنگسازی شود.

کولیوند بیان کرد: در قانونی که اخیرا در مجلس مصوب شد، اینگونه آمده که اگر والدین نسبت به کودک سهل انگاری کنند و در نتیجه آن آسیب به کودک وارد شود والدین خاطی مشمول به چه جرایمی می‌شوند که ما این قانون را برای عدم استفاده از صندلی کودک و صدمات بعدی ناشی از آن تعیین کرده ایم.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی ادامه داد: صندلی کودک برای کودکانی که کمتر از ۱۵۰ سانتی متر قد ۳۶ کیلو گرم وزن داشته باشند اجباری است و در صورت عدم استفاده از صندلی کودک اگر اتفاقی برای کودک بیافتد طبق ماده ۹ قانون راهنمایی و رانندگی والدین باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۰۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
قانونی که به نفع و لازم زندگی بهتر باشد خوبه دستتون درد نکنه 1_اما بچه ای که 150 cm باشه یعنی یک متر و نیم یعنی نوجوان شما اول صندلی کودکش را بسازید ما هم اجرا می‌کنیم.
2_چرا قانون های شما فقط مصرف کننده را هدف قرار می‌دهد خودرو سازان محترم پس این وسط چه می‌شوند؟ با این همه بی کیفیتی و مشکلات در خودروهای شان که باعث مشکلات و معضلات و تصادف و لطمه های جانی و مالی که به مصرف کننده (مردم) وارد می‌کنند و کلی از حقوق مردم بابت تعمیر خودرو و بیمارستان می‌شود با این حقوق ها و وضعیت اقتصادی و بیکاری خانواده و بچه ها و.... همه سوء تغذیه می‌گیرند و غیره و غیره پس شمایی که قانون را وضع و اجرا می‌کنید همه جوانب را در نظر گرفته و خود را مدیون به ملت نکنید. حق الناس آن دنیا نمی‌توانید جوابگو باشید.