سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستين عمل جراحي مغز در ميناب، با موفقيت انجام شد

پس از حضور اولين جراح مغز و اعصاب در ميناب، اولين عمل جراحي مغز در بيمارستان حضرت ابوالفضل (ع) با موفقيت به انجام رسيد.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛دكتر علي طيبي ميبدي،  سرپرست بيمارستان حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان ميناب از موفقيت اولين عمل جراحي مغز در اين بيمارستان خبر داد و گفت: با توجه به مسافت و خطرات جابجايي بيماران، با حضور جراح مغز و اعصاب در ميناب، اعزام بيماران بدحال ضربه مغزي به حداقل رسيده است.

دكتر علي طيبي ميبدي، جراح مغز و اعصاب نيز بيان كرد: جواني كه به دنبال تصادف، دچار خونريزي و تورم مغزي شده بود با انجام اعمال جراحي تخصصي، از مرگ حتمي نجات پيدا كرد و در حال حاضر حال عمومي بيمار رو به بهبود است.

 

*دختر مينابي از قطع پا نجات يافت

بر اساس اين گزارش، سرپرست بيمارستان ابوالفضل (ع) ميناب اعلام كرد: با تلاش پزشكان متخصص اين بيمارستان، عمل جراحي پيوند عروق بر روي پاي سانحه ديده دختر جوان مينابي، با موفقيت انجام شد.

دكتر آريا پور گفت: اين دختر جوان كه به دنبال تصادف رانندگي در شهرستان سندرك دچار آسيب جدي در ناحيه پا بود و خطر قطع دائمي او را تهديد مي كرد، در حالت شوك به اورژانس اين بيمارستان منتقل شد.

جراح و رييس بيمارستان ابوالفضل (ع) ميناب در ادامه افزود: پس از اقدامات اوليه احياء و تزريق خون، بيمار به اتاق منتقل و به علت پارگي شريان اصلي ران پاي راست بيمار، عمل جراحي پيوند عروق بر روي پا انجام شد.

وي در تشريح اين عمل جراحي گفت: عمل جراحي به مدت 4 ساعت به طول انجاميد و پس از پيوند عروق پاي اين بيمار با موفقيت به اتمام رسيد.

وي با بيان اينكه بيمار پس از يك هفته با حال عمومي خوب از بيمارستان ترخيص شد، گفت: اين بيمار هم اكنون در صحت سلامت كامل به سر مي برد./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.