سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نخستین بار در پنج سال اخیر؛

وضعیت بارندگی سیستان و بلوچستان به حالت نرمال رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی پنج سال متوالی است که سیستان و بلوچستان با کم بارشی انباشته مواجه است، که با فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان سبب شد تا وضعیت بارندگی استان به حالت نرمال در سال زراعی برسد.

محسن حیدری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی فعال در استان سبب شد تا میانگین بارندگی استان در هشت ماه اخیر به ۱۱۸ میلی متر برسد، مقداری که حتی از بارش‌های یکسال زراعی نیز بیشتر است. این شرایط سبب شده تا برای نخستین بار در پنج سال اخیر وضعیت بارندگی‌های سیستان و بلوچستان به محدوده نرمال برگردد.

وی ادامه داد: بارندگی‌های استان درست زمانی نرمال شد که استان یک سال به شدت کم باران را در سال زراعی ۹۷-۱۳۹۶ سپری کرده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بارندگی‌های امسال استان تا این موقع حدود ۳۰۸ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است، افزود: سال زراعی گذشته تنها ۲۹ میلی متر باران برای استان به همراه داشت و دومین سال بد آبی استان در ۵۰ سال اخیر بود.

حیدری در بخش دیگری ضمن تشریح شرایط نرمال بارندگی استان، گفت: به طور کلی میانگین بارندگی نرمال استان در یک سال زراعی ۱۱۳ میلی متر است، اما از مهرماه گذشته تا امروز حدود ۱۱۸ میلی‌متر باران در استان باریده است.

وی اضافه کرد: بارش‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت سهم زیادی در بهبود وضعیت بارشی استان داشته است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه به تشریح فعالیت سامانه بارشی اخیر استان پرداخت و گفت: این سامانه که از دوشنبه گذشته در استان فعال شده، هم به لحاظ شدت و هم به لحاظ گستره فعالیت یک سامانه قوی است به طوریکه در مدت فعالیت آن حداقل ۱۴ شهرستان تحت تاثیر فعالیت آن قرار گرفته اند.

انتهای پیام/گ

بارندگی در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: هواشناسی ، بارش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.