سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف ماهی دو بار در هفته برای کودکان ضروری است

کارشناس تغذیه گفت: مصرف دو تا سه بار ماهی در هفته می‌تواند امگا ۳ مورد نیاز بدن رو تامین و کودکانی که نیاز به رشد بیشتری دارند می‌توانند با مصرف ماهی این نیاز رو جبران کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،مهان فر کارشناس تغذیه گفت:بهتر است در طول هفته دو تا سه بار کودکان را به مصرف ماهی عادت دهیم چراکه با این کار دیگر نیازی به مصرف ویتامین دی و امگا در کودکان نیست.

وی گفت:توصیه میشود با روش‌های مختلف و پخت سالم و ایجاد تنوع در پخت ماهی در تکامل سلول‌های مغزی کودکان نقش مهمی داشته باشیم وکمبود‌های مربوط به ویتامین دی در ان‌ها را برطرف کنیم.

مهان فر گفت: ۸۰ درصد ایرانی‌ها ماهی را به شیوه سرخ کردنی استفاده می‌کنند. به جای این کار بهتراست ماهی را به روش‌های طبخ سالم‌تر و از روش‌های متنوع تربرای پخت ماهی استفاده کنیم.

وی افزود:ماهی جزو خوراکی‌های سالمی است که به عنوان غذای سلامت نامگذاری شده است و حاوی پروتئین‌هایی با کیفیت، ید و سایر مینرال‌ها و ویتامی هایی، چون ویتامین دی و اسید چرب امگا ۳ است.

این کارشناس تغذیه گفت:ماهی‌های سالم ماهی‌های چرب هستند که می‌تونن مقدار کافی تری ویتامین دی و اسید چرب امگا ۳ برای بدن تامین کنند.

 

انتهای پیام/ش

ضرورت مصرف ماهی  بیش از دو یا سه بار در غذای روزانه کودکان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.