سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش هجوم ملخ به روستا‌های استان کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: بنا به اعلام فرمانداران جنوب استان کرمان، تعداد روستا‌های مورد تهدید هجوم ملخ در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  مجید سعیدی جهاد کشاورزی جنوب استان مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: بارندگی سبب افزایش هجوم ملخ‌ها به روستا‌های استان شده است.

سعیدی گفت: اکنون تعداد روستا‌های مورد تهدید هجوم ملخ در حال افزایش است و با افزایش رطوبت و کمک به تکثیر بیشتر ملخ ها، باید دهیاران مناطق پای کار آمده و در هر منطقه سمپاشی و مبارزه را انجام بدهند.

سعیدی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌هایی که بنا به پیش بینی هواشناسی در روز‌های آینده نیز ادامه دارد، مشکل بیشتر می‌شود و باید محدوده شهر‌ها نیز به شهرداری‌ها سپرده شود که در صورت هجوم ملخ ها، کار مبارزه با نظارت فرمانداری‌ها صورت بگیرد.

وی بیان کرد: باید با نظارت فرمانداران به صورت شهرستانی دهیاران و کشاورزان وارد عمل شوند و تمرکز جهاد کشاورزی جنوب بیشتر در جازموریان باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: سمی که خریداری می‌شود باید مورد تایید جهاد کشاورزی باشد و تراکتور‌ها نیاز به سوخت دارند و باید مصوبه‌ای داشته باشیم که به صورت گسترده و عملیاتی کار مبارزه ادامه داشته باشد تا از مبارزه عقب نیفتیم.

وی گفت: شهرستان‌های ارزوئیه و ریگان اکنون درگیر ملخ هستند که کار پایش و مبارزه در حال انجام است، اما ملخ در مناطق صعب العبور نفوذ کرده است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.