سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع معضل کمبود فضای آموزشی در بجنورد نیازمند اعتبار ملی است/ ۷۳ درصد مدارس ابتدایی بجنورد دو نوبته اند

فرماندار شهرستان بجنورد در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گفت: رفع معضل کمبود فضای آموزشی در بجنورد نیازمند اعتبار ملی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمود ثمینی فرماندار شهرستان بجنورد در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: به علت قدمت زیاد و فرسودگی مدارس در بجنورد و همچنین به دلیل افزایش جمعیت با ممعضل کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم.

وی افزود: کمبود فضای آموزشی موجب شده مدارس شهرستان بجنورد دونوبته شوند که موجب افت کیفیت آموزشی شده است.

ثمینی خاطرنشان کرد: در شهرستان بجنورد بیش از ۲۴۰ هزار نفر ساکن هستند که با توجه به وضعیت فضا‌های آموزشی نیازمند تدابیری در شهر بجنورد هستیم از این رو شناسایی زمین‌های آموزشی در شهر بجنورد برای ساخت فضای آموزشی در دست اقدام است.

تخصیص یک هزار میلیارد برای مدارس کشور

علی قربانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن اشاره به اعتبارات اختصاص داده شده جهت مدارس در مجلس شورای اسلامی از تخصیص یک هزار میلیارد تومان برای نوسازی مدارس خبر داد.

وی از مسئولین آموزش و پرورش خواست ضمن ارائه اطلاعات بروز در خصوص وضعیت امکانات آموزشی برای رایزنی نمایندگان با مسئولین کشور در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات کمک کنند.

امین فلاح مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به اینکه استان از میانگین کشوری سرانه فضای آموزشی پایین‌تر است گفت: سرانه فضای آموزشی شهر بجنورد از سرانه فضای آموزشی استان نیز پایین‌تر است و اعتبارات اختصاص یافته در خصوص تخریب و بازسازی است و ساخت مدارس جدید نیازمند سایر اعتبارات است.

وی با بیان اینکه بجنورد محروم‌ترین شهر خراسان شمالی در سرانه فضای آموزشی است خاطر نشان کرد: یکی از فرصت‌های ساخت مدرسه حضور خیرین مدرسه ساز است که متاسفانه در استان خراسان شمالی، تعداد اندکی از خیرین مدرسه ساز حضور دارند

۷۳ درصد مدارس ابتدایی بجنورد دونوبته اند

محمود اسدی مدیر آموزش و پرورش بجنورد نیز با بیان اینکه ۷۳ درصد مدارس ابتدایی بجنورد دو نوبته هستند از مشکلات نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: امسال با کمبود نیروی انسانی روبرو هستیم، اما برنامه ریزی‌های لازم برای رفع این مشکل در دست اقدام است.
وی با استقبال از حضور نمانیدگان مجلس در جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان خواستار پیگیری حل مسائل و مشکلات فضا‌های آموزشی شهر بجنورد و پیگیری دریافت اعتبار از سوی نمایندگان مجلس در گفتگو با مسئولین کشوری شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۶۴ هزار دانش آموز در شهرستان بجنورد تحصیل می‌کردند و کلاس‌های درس با تعداد ۳۸ نفر دانش آموز برگزار می‌شد خاطر نشان کرد: امسال پیش بینی می‌شود آمار دانش آموزان به بیش از ۶۵ هزار نفر افزایش یابد.

انتهای پیام / م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.